پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
رئیس مجلس: حجم سرمایه گذاری در قم خوب است هم اکنون طرح‌های مختلفی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در حال اجراست
شعار سال:رئیس مجلس: حجم سرمایه گذاری در قم خوب است هم اکنون طرح‌های مختلفی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در حال اجراست

 علی لاریجانی در گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با قابل قبول دانستن حجم سرمایه گذاری در قم نسبت به شهرهای دیگر گفت: در سال گذشته، ۵۰۱ مورد جواز تأسیس کارخانه؛ ۷۹ مورد توسعه کارگاه با اعتبار بیش از  ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی گفت: ۱۵۰۰ پروژه در بخش صنعت و معدن در قم با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۸ هزار نفر در حال اجرا است که این پروژه‌ها از ۲۰ تا ۶۰ درصد تکمیل شده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی در حال سرمایه‌گذاری است گفت : ۲۴۰ مورد پروانه بهره‌برداری در سال ۹۷ صادر شده است؛ در 2ماهه ۹۸، ۳۰ مورد اجازه بهره‌برداری داده‌شده است ،  بنابراین تحرک در خوشه‌های مختلف صنعتی وجود دارد.

وی از صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری قم به کشورهای خارجی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: مرحله سفت‌کاری بیمارستان هزار تختخوابی قم تمام شده است ، این مهم در ایران نظیر ندارد و در آن دانشگاه پزشکی و هتل دیده شده است.

لاریجانی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری در استان قم،افزود : حق قم این بود که فرودگاه داشته باشد و در اجرای این کار بخش خصوصی درست عمل نکرد؛ فرودگاه قم باید منطقه را پوشش دهد و بودجه ای هم برای متصل شدن راه‌آهن به فرودگاه قم در نظر گرفته‌شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه مسئولان در حال رایزنی با سرمایه گذارانی برای ادامه ساخت فرودگاه هستند افزود: فرودگاه قم همانند منوریل دچار مشکلاتی در سیستم اداری شده است؛ اما منوریل بعد از برگزاری جلساتی با شهرداری به چارچوب مشخصی رسیده است و شهردار قم پیگیر پروژه است.

وی به زمینه های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال راه‌اندازی بیمارستان آیت‌الله سیستانی، ساخت مجتمع تجاری اداری در بلوار پیامبر اعظم (ص)، ایجاد مجتمع توریستی در دهکده توریستی درمانی و ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در راستای تقویت گردشگری استان است؛ چون استانی که بخواهد رشد کند باید در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

لاریجانی گفت: سیستم اداری و بروکراسی اداری پرمسئله است و باید این مشکل در قم رفع  شود و استاندار با جدیت جلساتی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت های قم تاکید کرد باید در همایشی از سرمایه‌گذاران دعوت کرده و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار قم باید مطالبه‌گر و طرف ادارات باشد، تأکید کرد: در قم استاندار و تیم استانداری مشغول کار هستند تا از مانع‌تراشی ادارات جلوگیری کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:2461522،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین