پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در روز پنجشنبه در سفر به گیلان با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان از سد‌های مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر و سد مخزنی پلرود رودسر بازدید کرد؛ عملیات اجرایی احداث سد مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر با حجم مخزن ۵۲ میلیون مترمکعب با استفاده از تسهیلات بین‌المللی فاینانس خارجی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شد. سد مخزنی پلرود رودسر با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود به عنوان دومین رودخانه بزرگ استان و استفاده از آن برای تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) در حال اجرا بوده و در حال حاضر دارای ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.

شعارسال: وزیر نیرو از سد‌های مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر و سد مخزنی پلرود رودسر بازدید کرد؛ عملیات اجرایی احداث سد مخزنی شفارود در شهرستان رضوانشهر با حجم مخزن ۵۲ میلیون مترمکعب با استفاده از تسهیلات بین‌المللی فاینانس خارجی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

بازدید محرابیان از دو سد در حال ساخت استان گیلان

با اجرای این طرح که از آرزو‌های دیرینه مردم و کشاورزان شالیکار غرب گیلان است، شرایط لازم به منظور تامین آب مطمئن برای بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و محیط زیست فراهم می‌شود.

تامین آب مورد نیاز شرب به میزان ۳۲ میلیون مترمکعب، تامین آب مورد نیاز صنعت به میزان یک میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی به میزان ۵۳ میلیون مترمکعب و تامین آب زیست محیطی به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال از اهداف احداث این سد است که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد مخزنی پلرود در شهرستان رودسر نیز یکی دیگر از طرح‌های بزرگ تامین آب گیلان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود به عنوان دومین رودخانه بزرگ استان و استفاده از آن برای تامین نیاز آبی بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) در حال اجرا است.

با اجرای طرح مخزنی پلرود علاوه بر تامین آب باغ‌های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال و نیز تولید انرژی برق آبی با ظرفیت ۱۶ مگاوات تامین می‌شود؛ این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق از اهمیت خاصی برخوردار است.

سد پلرود شهرستان رودسر، ۸۴ درصد پیشرفت فیزکی دارد

بازدید از تعدادی از پروژه‌های راهبردی منابع آب و زیرساختی وزارت نیرو در گیلان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به استان است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار: 2آذر1402، کدخبر: 491515، gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین