پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
با حکم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، مهران تیشه‌گران از ریاست فدراسیون ناشنوایان برکنار و علیرضا خسروی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان انتخاب شد. این جابجایی در شرایطی صورت گرفت که در دو روز اخیر فدراسیون ناشنوایان میزبان مسابقات دوومیدانی آسیایی بود و به دلیل پوشش نامناسب ورزشکاران خارجی و انتشار تصاویر آن جنجال‌هایی به پا شده بود. در ویدئوی منتشر شده، یک ورزشکار زن قزاقستانی با پوشش آزاد و استاندارد جهانی در حال پرش از روی مانع است، در حالی که همزمان زنان ایرانی با حجاب اسلامی می‌دویدند. این ویدئو نشان می‌دهد که مردان داور و مسئولین مسابقات نیز در ورزشگاه آفتاب انقلاب حضور داشتند. مهران تیشه گران رئیس سابق فدراسیون ناشنوایان در واکنش به حضور زنان خارجی با پوشش آزاد در مسابقات تهران گفته بود:‌ «اگر موجود نری!! در مسابقات زنان حضور داشت، من را اعدام کنید!!»

شعارسال: با حکم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا خسروی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان انتخاب شد.

انتشار تصاویر پوشش جنجالی ورزشکاران زن خارجی در ایران و برکناری رئیس فدراسیون ناشنوایان با حکم وزیر

مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در محل کمیته ملی المپیک برگزار و مهران تیشه‌گران برای دومین بار به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

حال بعد از گذشت بیش از ۷ ماه از انتخابات ۲ نفر از نامزد‌های انتخاباتی شامل کرم‌الله علیمرادی و سعید آرام به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری در حکمی که ۲۴ مهر ماه صادر کرده رای به ابطال انتخابات سال گذشته داده است.

این جابجایی در شرایطی صورت گرفت که در دو روز اخیر فدراسیون ناشنوایان میزبان مسابقات دوومیدانی آسیا بود و به دلیل پوشش نامناسب ورزشکاران خارجی و انتشار تصاویر آن جنجال‌هایی به پا شده بود.

تیشه گران رئیس سابق فدراسیون ناشنوایان گفته بود، اگر موجود نری در محل برگزاری مسابقات دیدید، من را اعدام کنید!

انتشار تصاویر پوشش جنجالی ورزشکاران زن خارجی در ایران و برکناری رئیس فدراسیون ناشنوایان با حکم وزیر

تیشه‌گران در این باره به تسنیم گفته بود: «آدم‌های مریض به سراغ این چیز‌ها می‌روند. در زمان برگزاری مسابقات بانوان هیچ مردی در ورزشگاه آفتاب انقلاب حضور نداشت. ما به حراست گفته بودیم که جلوی دوربین‌ها را بگیرند. خودِ خارجی‌ها عکس و فیلم از ورزشکار خودشان گرفتند. مشکل خاصی نبوده، چون مسابقات بانوان در نوبت صبح و مسابقات مردان در نوبت بعد از ظهر برگزار شد. ضمن اینکه همه جا هم پوشیده بوده و مشکلی از جانب برگزاری وجود نداشته است. لباس دوومیدانی در خارج از ایران همین است، وگرنه از جانب برگزاری هیچ مشکلی نبوده و همه جا پوشیده بوده است. در همه جای ایران برگزاری مسابقات بخش بانوان را داریم، ولی اینکه بگوییم آقایی آمده، اینگونه نیست. خدا را شکر مسابقات بدون مشکل به پایان رسید و بدون دغدغه و مشکل انجام شد. بچه‌های ما که با اینگونه لباس‌ها حضور نداشتند. ضمناً به خارجی‌ها نمی‌توانیم بگوییم چرا اینگونه پوشش دارند. با مشکلات زیادی میزبانی می‌گیریم تا ثابت کنیم که در ایران برای خانم و آقا هیچ تفاوتی قائل نیستیم. در واقع برای بانوان احترام قائل هستیم و حضورشان در ورزش مشکل ندارد».

مسابقات قهرمانی دوومیدانی ناشنوایان آسیا روز دوشنبه ششم آذر به میزبانی تهران در حال برگزاری است. در مسابقات مردان هفت کشور رقابت می‌کنند. در رقابت‌های زنان هم نمایندگان ژاپن و قزاقستان با حریفان ایرانی مسابقه می‌دهند. داوران و مسئولینِ مرد ایرانی و خارجی نیز در ورزشگاه حضور دارند. این مسابقات در ورزشگاه «آفتاب انقلاب» برگزار می‌شود که در آن، مانند سایر مجموعه‌های ورزشی، همواره از حضور مربیان مرد در کنار ورزشکاران زن جلوگیری شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 6آذر1402، کدخبر: 746800، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین