پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کیومرث هاشمی وزیر ورزش در حاشیه اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور بیان داشت که در گذشته هیات وزیران مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها را مصوب کرد. بعد از چند سال این مصوبه در آستانه‌ جام ملت ها باطل شد و نگرانی‌هایی ایجاد کرد. به رئیس دیوان عدالت اداری گفتم درمورد لغو مجوز واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی، ملاحظاتی داشته باشند. وی درخصوص اتهام جعل امضا توسط باشگاه استقلال بیان داشت که نتایج بررسی درباره اتهام جعل امضاء در باشگاه استقلال به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

شعارسال: کیومرث هاشمی، عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور در واکنش به اتفاقات اخیر بعد از برگزاری دربی و ماجرای مطرح شده در خصوص جعل امضا توسط باشگاه استقلال و بی اخلاقی‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: عموما ذات جامعه ورزش در موضوعات فرهنگی غالب بر سایر موضوعات است. گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که شاید اصل و اساس آن واقعی نباشد، هر آن چه اتفاق می‌افتد وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم.

واکنش وزیر ورزش به ابطال مجوز خودرو فوتبالیست‌ها و حاشیه های داستان جعل امضا در استقلال

او افزود: وقتی این اتفاق رخ داد به همکارانم در حراست مرکزی دستور پیگیری دادم و آن چیزی که واقعیت دارد به سمع و نظر مردم می‌رسد. بهتر است برای جامعه ورزش و خصوصا جامعه فوتبال نگرانی ایجاد نکنیم. ان‌شاءالله موضوع را بررسی می‌کنیم و نتایج بررسی را به صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

وزیر ورزش در واکنش به لغو مصوبه‌ی واردات خوردو فوتبالیست‌ها در آستانه‌ی جام ملت‌ها و این که آیا این موضوع انگیزه‌ی فوتبالیست‌ها را کاهش نمی‌دهد؟ گفت: در گذشته هیات وزیران محبت داشت و مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها را مصوب کرد، اما بعد از چند سال این مصوبه در آستانه‌ی جام ملت‌ها باطل شد و نگرانی‌هایی ایجاد کرد.

هاشمی اضافه کرد: من خدمت مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری گفتم که ملاحظات این‌چنینی داشته باشند البته دولت مصمم و به دنبال آن است که برای تمام رشته‌های ورزشی شرایطی فراهم کند تا هم این مشکل حل شود و هم ظرفیت‌های جدیدی برای قهرمانان رشته‌های دیگر فراهم شود تا دغدغه‌های آن‌ها نیز مرتفع شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این که چه نمره‌ای به جایگاه فرهنگ در ورزش ایران می‌دهد؟ تصریح کرد: واقعیت این است که اثر فرهنگ در ورزش در زمان‌های مختلف متفاوت است؛ اما انتظار ما به عنوان یک کشور مسلمان باید خیلی بیش‌تر از این‌ها باشد. ما باید به فکر گرفتن نمره بیست در فرهنگ باشیم. هر اقدامی که انجام می‌شود به این منظور است که دغدغه‌ها کم‌تر شود و این کمک تمام جامعه ورزش را می‌طلبد. از فدراسیون گرفته تا ورزشکار، هیات استانی و ... همه باید دست به دست بدهیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی در ورزش گفت: این حرکت جدیدی بود که همکاران ما در معاونت فرهنگی وزارت ورزش انجام دادند؛ به هر حال اصل نظام ورزش بر مبنای فرهنگ است و ورزش در دنیا نیز همان گونه تعریف شده است.

او افزود: تمام ظرفیت‌های ورزشی در بحث فرهنگ خلاصه شده، اگر دقت کرده باشید در صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع ورزشی‌ها در تمام نکات مطرح شده بر موضوعات فرهنگی تاکید دارند. احترام به پرچم و سرود ملی از جمله نکات فرهنگی است و وقتی ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده و اقدام فرهنگی انجام می‌دهند دنیا این اقدام فرهنگی را می‌بیند. در ورزش ما نیاز به اقدام ویژه‌ای داریم به خصوص در حوزه رفتار حرفه‌ای مربیان و ورزشکاران آن و بهترین مسیر توسعه‌ی رفتار حرفه‌ای توسط ورزشکاران و خود مربیان هستند. اقدامی که همکاران ما در معاونت فرهنگی در دستور کار قرار دادند، تربیت مربیان فرهنگی در ورزش است. امیدوار هستیم مجموعه فدراسیون‌ها و مدیران ورزش کشور همت خود را در این زمینه بیشتر کنند تا بتوانیم با تربیت این گونه مربیان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها که بعضا توسط رسانه‌ها مطرح می‌شوند برطرف شود و روزی شاهد باشیم زیبایی‌های ورزش که در موضوعات فرهنگی خلاصه می‌شود از طریق رسانه تقدیم مردم شود.

کیومرث هاشمی افزود: باید اخلاق حرفه‌ای را در بین مربیان و ورزشکاران تقویت کنیم. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و در مجلس و دولت کمیسیون‌های تخصصی ما کمیسیون‌های فرهنگی است.

وی گفت: این مسیر‌ها شروعی است برای رسیدن به اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ورزش خوب داشته باشیم باید به تربیت مربی فرهنگی در ورزش توجه کنیم. اگر این اتفاق بزگ بیفتد، توانسته‌ایم رسالت بزرگ خود را که تقویت رفتار حرفه‌ای در ورزش است را محقق کنیم. یکی از اصلی‌ترین موضوعات مثل کشتی، فوتبال و رشته‌های رزمی این است که رفتار حرفه‌ای تقویت شود. وقتی ورزشکار پول حرفه‌ای می‌گیرد باید رفتارش هم حرفه‌ای باشد؛ و این گونه نباشد که فقط قرارداد حرفه‌ای و مالی که می‌بندد مورد توجه قرار بگیرد.

او خاطرنشان کرد: در بحث ورزش حرفه‌ای و اخلاقی مقام معظم رهبری به موضوعات فرهنگی رایج در ورزش زورخانه‌ای تاکید زیاد داشتند که ما باید از این نکات استفاده کنیم و آن را به دنیا بشناسانیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3دی1402، کدخبر: 1402100301514، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین