پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
پایگاه خبری صراط نیوز با انعکاس خبری مدعی شده است که شرکت فنی و مهندسی کانی مس در سال ۹۶ زمینی را به متراژ ۵۰۰۰ متر در منطقه ۵ تهران به مبلغ ۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است. پس از پرداخت هزینه‌های میلیاردی برای پروانه ساخت، سازمان نظام مهندسی، انشعاب آب، عوارض شهرداری و ... موفق به ساخت واحد‌های مسکونی بصورت مشارکتی در این زمین شده و سهم کانی مس، ۱۲۴ واحد از این پروژه مشارکتی بوده است. آنطور که ادعا شده، ۱۲۴ واحد سهم شرکت کانی مس با قیمتی فروش رفته که حتی از هزینه اولیه بابت پرداخت زمین نیز کمتر بوده است! برای تنویر افکار عمومی ضرورت دارد که شرکت کانی مس به شفافیت در خصوص صحت این خبر اظهار نظر نموده و در صورت تائید خبر، بیان دارد که آیا زمین، گران خریداری شده یا مشارکت در ساخت، با قرارداد درستی بسته نشده و یا واحد‌های فروخته شده، ارزان فروشی شده اند. آیا اتفاق دیگری رخ داده است که نیاز به توضیح منجر به تنویر افکار، داشته باشد؟

شعارسال: در اقدامی عجیب یکی از شرکت‌های زیر مجموعه مس زمینی را خریداری کرده و پس از  فروش ۱۲۴ واحد، با ضرر میلیاردی مواجه شده است!

ادعای شائبه فساد مبتنی بر اهمال یا تبانی در فروش املاک شرکت مس؟! + با قید فوریت تقاضای دریافت توضیحات برای شفاف سازی اذهان عمومی را داریم

طبق اسنادی که به پایگاه خبری صراط رسیده است، شرکت فنی و مهندسی کانی مس در سال ۹۶ زمینی را به متراژ ۵۰۰۰ متر در منطقه ۵ تهران به مبلغ ۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

پس از پرداخت هزینه‌های میلیاردی برای پروانه ساخت، سازمان نظام مهندسی، انشعاب آب، عوارض شهرداری و ... موفق به ساخت واحد‌های مسکونی با مشارکت در این زمین شده است.

نکته تاسف بار اینجاست که فاکتور برخی از این هزینه‌ها در واحد مالی شرکت مورد اشاره وجود ندارد. آنطور که ادعا شده، ۱۲۴ واحد سهم شرکت کانی مس با قیمتی فروش رفته که حتی از هزینه اولیه بابت پرداخت زمین نیز کمتر بوده است!

هرچند این مساله نیاز به شفاف سازی از سوی این شرکت دارد، اما این معامله حیرت آور در حالی صورت گرفته که واگذاری این واحد‌ها بعضا به صورت اقساط و با قیمت بسیار کمتر از قیمت واقعی آن انجام شده است!

نگاهی به اسناد رسیده به صراط نیوز نشان می‌دهد که فردی به نام م - الف و همچنین همسر مدیرعامل وقت و برخی دیگر از مدیران این شرکت، واحد‌هایی را با قیمت بسیار پایین‌تر از حد معمول و به صورت اقساط خریداری کرده اند. این واحد‌ها در متراژ‌های ۸۰، ۹۵، ۱۱۰، ۱۳۵، ۱۹۰ و ۲۴۰ متری طراحی شده بودند. آنطور که به نظر می‌رسد این پروژه چیزی شبیه به املاک نجومی شهرداری تهران بوده است.

از همین رو رسانه ضمن توجه دادن نهاد‌های نظارتی به آنچه در این مجموعه رخ داده است، از مدیران شرکت کانی مس تقاضا دارد تا جهت روشن شدن پشت پرده ماجرا و شفافیت مسائل مالی این پروژه، اطلاعات دقیقی از آن منتشر نماید. بدیهی است در غیر اینصورت  اسناد تکان دهنده‌ای را از آنچه در این معاملات رخ داده است به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صراط، تاریخ انتشار: 3دی1402، کدخبر: 643920، www.seratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین