پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
مدیر کل دیوان محاسبات، گفت: تعداد شرکت‌های شبه دولتی که از نظر ماهیت دولتی نیستند، اما تحت کنترل دولت هستند و دولت در عزل و نصب‌ها و راهبری‌ها ورود دارد به ۲ هزار و ۱۱۶ مورد می‌رسد. نهادهایی که می توانند انواع انحرافات را در اقتصاد سبب شوند. از پرداخت بی ظابطه حقوق گرفته تا پولشویی و فرار مالیاتی و افزایش کسری بودجه .

شعارسال: ازوجی، مدیرکل ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و کنترل کیفیت دیوان محاسبات گفت: تعداد دقیق شرکت‌های دولتی، موسسات بیمه و بانک‌های دولتی که در پیوست بودجه ۱۴۰۲ آمده، ۳۴۱ مورد است، اما اگر تعداد شرکت‌هایی که تحت کنترل و مدیریت دولت است و همچنین شرکت‌های وابسته به نهاد‌های عمومی غیر دولتی را اضافه کنیم، تعداد کل شرکت‌ها به ۳ هزار و ۲۵۵ مورد می‌رسد.

آمار عجیب از دیوان محاسبات؛ ۲۱۱۶ شرکت شبه دولتی داریم

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های شبه دولتی که از نظر ماهیت دولتی نیستند، اما تحت کنترل دولت هستند و دولت در عزل و نصب‌ها و راهبری‌ها ورود دارد به ۲ هزار و ۱۱۶ مورد می‌رسد.

مدیرکل رسیدگی و بررسی‌های فنی دیوان محاسبات، خاطر نشان کرد: اهمیت شرکت‌های شبه دولتی بسیار بالاست، چون گردش مالی بالایی دارند و از این جهت اهمیت دارد که صورت‌های مالی و حسابرسی آن‌ها انجام و منتشر شود.

ازوجی افزود: شرکت‌های دولتی زیر نظر دستگاه‌های نظارتی هستند، اما شرکت‌های شبه دولتی به دلیل ماهیت حقوقی غیر دولتی از روند نظارت‌های دستگاه‌های نظارتی به دور هستند و بودجه آن‌ها در مجلس هم بررسی نمی‌شود.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ کلیه شرکت‌هایی که دولت سهم بیش از ۵۰ درصدی در آن‌ها دارد و همچنین شرکت‌های تحت کنترل دولت در سال ۱۴۰۲ هم مشمول نظارت دیوان محاسبات کشور هستند و هم موظف هستند صورت مالی شرکت‌های مذکور را سالانه سامانه کدال منتشر کند.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد در بازدید ستادی رئیس جمهور از این وزارتخانه، تاکنون، هزار صورت مالی سال ۱۴۰۱ منتشر شده و قرار است تا آخر سال به دو هزار مورد برسد.

آمار عجیب از دیوان محاسبات؛ ۲۱۱۶ شرکت شبه دولتی داریم

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 24دی1402، کدخبر: 699725، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین