پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 15
کد خبر: ۳۹۲۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
وزیر اقتصاد با اعلام خبر انتشار ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال طی روز جاری، گفت، امیدواریم که تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بتوانیم صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی یا تحت کنترل بخش عمومی اقتصاد را برای نخستین بار منتشر کنیم. طی سال ۱۴۰۱ در جهت «ارتقای شفافیت و پاسخگو کردن شرکت‌های دولتی» تعداد (۱۱۲۴) گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت‌های مالی (پایان دوره و میان دوره‌ای) شرکت‌های دولتی و سایر شرکت‌های مشمول در سامانه کدال در راستای اجرای تکلیف جزء (۱) بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به شرح زیر منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت که ترتیب انتشار آن‌ها به شرح زیر است: تعداد (۳۹۶) گزارش در تاریخ ۲۰/ ۷ / ۱۴۰۱، تعداد (۲۰۷) گزارش در تاریخ ۱۷/ ۱۰/ ۱۴۰۱، تعداد (۵۲۱) گزارش در اسفند ماه سال ۱۴۰۱.

شعارسال: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری ۱۴ سیما در خصوص شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: همانطور که در خصوص موضوع شفافیت اطلاعات اقتصادی و مالی وعده داده شده بود، می‌خواهیم امکان این را فراهم کنیم که صاحبنظران، متخصصین و عموم مردم ایران یک نظارت مردمی بر این موضوع داشته باشند. وی افزود: امروز موفق شدیم ۱۰۰۰ صورت مالی مربوط به شرکت‌های دولتی را در سامانه کدال برای عموم مردم منتشر کنیم.

انتشار صورت‌های مالی ۲۰۰۰ شرکت دولتی تا پایان سال + ۴۸ شرکت زیان ده دولتی سودده شدند

این عدد در شروع به کار دولت مردمی سیزدهم صفر بود، یعنی هیچ اطلاعات شفاف و دقیقی رسماً از سوی شرکت‌های دولتی منتشر نمی‌شد. خاندوزی گفت: در سال اول دولت صورت‌های مالی بیش از ۳۰۰ شرکت و سال گذشته حدود هزار شرکت منتشر شد و امیدوار هستیم که در سومین سال دولت و تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بتوانیم صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی یا تحت کنترل بخش عمومی اقتصاد را برای نخستین بار منتشر کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: فایده انتشار صورت‌های مالی این است که هم امکان نظارت را فراهم می‌کند و هم اینکه دستور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت که انضباط مالی در شرکت‌های دولتی و پاسخگویی و شفافیت بود، محقق می‌شود.

وی اعلام کرد: ناشی از این اقدامات سختگیرانه در حوزه نظارت مالی و انضباط مالی که با دستور رئیس جمهور انجام شد، در سال گذشته ۴۸ شرکت زیان‌ده دولتی تبدیل به شرکت‌های سودده شدند و ۱۲۳ شرکت که زیان انباشته طی سال‌های متوالی داشتند، از زیان انباشته خارج شدند و وارد سودآوری شدند و انباشت سال‌های گذشته آن‌ها سودآور شد.

وزیر اقتصاد توضیح داد: همچنین ۸۳ شرکت دولتی نسبت به سال‌های قبل سودده‌تر شدند و ۱۲۳ شرکت دولتی بیش از ۵۰ درصد افزایش سودآوری داشتند که نشان‌دهنده این است که مساله مدیریت و کیفیت عملکرد این شرکت‌ها که دارند اموال دولت را مدیریت می‌کنند، بهبود عملکرد پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: شفافیت ادامه پیدا خواهد کرد و انشاالله بتوانیم در پایان ۱۴۰۲ به عنوان جشن خاتمه شفافیت کامل تمام شرکت‌های دولتی به جز بخش‌هایی که به جهت مسائل نظامی و دفاعی درجه محرمانگی دارند و نباید اطلاعات آن‌ها منتشر شود؛ در مورد سایر شرکت‌ها این کار را به انجام خواهیم رساند.

انتشار صورت‌های مالی ۲۰۰۰ شرکت دولتی تا پایان سال + ۴۸ شرکت زیان ده دولتی سودده شدند

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت اقتصاد، تاریخ انتشار: 8آبان1402، کدخبر: 252256، www.mefa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین