پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: مردم انتظار دارند با توجه به وعده‌هایی که دولت برای گشایش معیشت مردم پس از انجام توافقات هسته‌ای داده شده است نتیجه این گشایش را در روزمره خود ببینند.

شعار سال:  حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را یادگار ماندنی امام راحل عنوان کرد و آن را نهادی پرثمر برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در ادامه با انتقاد از قطعنامه حقوق بشری اخیر علیه کشورمان آن را مضحک و شرم‌آور دانست و اظهار داشت: تصویب قعطنامه غیرالزام‌آور اخیر که به بهانه عدم رعایت حقوق بشر علیه ایران صادر شد قطعنامه‌ای است که برای سازمان‌های بین‌المللی مضحک و شرم‌آور است چرا که آمریکا و اسرائیل که همواره پرونده‌شان از موارد متعدد نقض حقوق بشر پر است، مدعی حقوق بشر بوده و علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این مضحک است کسانی که تروریست‌ها و داعش را سازماندهی و مسلح کردند، نفت را از آنان خریدند و در جهت استخراج و فروش نفت به آنها کمک کردند و همواره این گروه تروریستی را مورد حمایت قرار دادند و حتی اشیاء تاریخی موزه‌های عراق را که توسط این گروه به سرقت رفته بود خریداری کردند علیه کشوری که با تروریسم مقابله می‌کند قطعنامه صادر کنند.

اژه‌ای با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در فرانسه گفت: ما همواره هرگونه اقدام تروریستی در هر جای دنیا را محکوم می‌کنیم ولی همگان شاهد بودند که این کشورهای مدعی حقوق بشر بعد از این رخداد چگونه مردم را بدون حکم قضایی دستگیر و زندانی کردند و حتی در خیابان به کسانی که تنها مظنون بودند شلیک کردند.

وی ادامه داد: این مضحک است که برخی کشورهای غربی از جمله اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه که در پرونده‌شان موارد نقض حقوق بشر بسیار است ایران را به دلیل مجازات قاچاقچیان موارد مخدر مشمول نقض حقوق بشر بدانند.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: در آبان ماه امسال تنها در یک محموله توانستیم بیش از 2 تن تریاک و 350 کیلوگرم هروئین را از یک باند قاچاق مواد مخدر کشف کنیم. حالا تصویب کنید که این مواد افیونی می‌توانست در توزیع در سراسر کشور چند خانواده را آلوده و زندگی چند نفر را متلاشی کند.

اژه‌ای با انتقاد شدید از قطعنامه صادر شده علیه ایران به بهانه حقوق بشر و به دلیل مجازات تروریست‌ها در ایران اظهار کرد: در بخش دیگری از موارد نقض حقوق بشر در ایران، آنها کشورمان را به دلیل مجازات تروریست‌ها محکوم کرده‌اند ولی باید امروز پاسخ بدهند که چرا افرادی را که بیش از 17 هزار نفر ایرانی را ترور کرده و به قتل رساندند پناه داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از فرمانده نیروی انتظامی برای برخورد با جرائم مشهود گفت: من از این اقدام نیروی انتظامی تشکر می‌کنم و این انتظار وجود دارد که این اقدام قابل تقدیر ادامه‌دار بوده و قاطعانه با متخلفان برخورد شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائه نیز حمایت خود را از این اقدام نیروی انتظامی اعلام می‌کند و ما آمادگی داریم تاهرگونه کمک در چارچوب قانون از این اقدام نیروی انتظامی انجام دهیم.

اژه‌ای همچنین با اعلام آمادگی قوه قضائیه برای حمایت از فعالیت اقتصادی سالم افزود: قوه قضائیه این آمادگی را دارد تا از هرنوع فعالیت اقتصادی سالم و خصوصا فعالیت اقتصادی در امر توید و سرمایه‌گذاری در کشور حمایت کند.

وی گفت: قوه قضائیه در جهت وصول معوقات بانکی و ساماندهی موسسات پولی و بانکی نهایت حمایت خود را از دولت انجام خواهد داد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند با توجه به وعده‌هایی که دولت برای گشایش معیشت مردم پس از انجام توافقات هسته‌ای داده شده است نتیجه این گشایش را در روزمره خود ببینند لذا قوه قضائیه نیز در چارچوب قانونی تمام حمایت خود را از دولت برای این گشایش در معیشت مردم انجام خواهد داد.

اژه‌ای با اعلام خبر افزایش بدهی دولت به بانک‌ها و خصوصا بانک مرکزی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی ما بدهی دولت به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها افزایش یافته و از این رو باید قدم‌های اساسی برای حل این مسئله برداشته شود و قوه قضائیه نیز همکاری‌های لازم را در این خصوص با بانک‌ها و دولت خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عدم حق ورود دیوان عدالت به مصوبات این شورا گفت: پس از موضوع بورسیه‌ها تعدادی از دانشجویان نسبت به این موضوع شکایت کردند و تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار تجدیدنظر مصوبه این شورا شدند. لذا رئیس قوه قضائیه نیز با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد رسیدگی به اعتراض به مصوبات این شورا و خصوصا در موضوع بورسیه شدند که مقام معظم رهبری نیز به صورت موردی و در موضوع رسیدگی به بورسیه‌ها با این پیشنهاد رئیس قوه قضائیه موافقت کردند.

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری خود با تاکید بر حفظ امنیت و‌ آرامش در کشور همزمان با در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازمه برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط، فراهم بودن امنیت، آرامش و بستر مناسبی برای انتخابات در کشور است و از این رو لازم است تا تمامی احزاب مختلف و نامزدهای انتخاباتی با اخلاق‌مداری، ملتزم به قانون باشند.

اژه‌ای تاکید کرد: دولت و وزارت کشور و سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی لازم است تا با توجه بیشتر به برقراری امنیت و پیشگیری از ناامنی در جامعه هرگونه مجوز لازم برای تجمعات و سخنرانی‌ها را با هوشیاری بیشتر و با رعایت قانون صادر کنند.

وی گفت: از سوی دیگر اگر مجوز تجمع یا سخنرانی صادر شد کسی حق ندارد متعرض این تجمعات شده و از این رو وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه تلاش کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار 1 آذر 1394، کد خبر 923822 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین