پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای موضوع ممنوعیت صادرات اقلام یارانه‌ای مشمول ارز حمایتی ۲۸۵۰۰ تومان را ممنوع اعلام کرد. هرچند که اقلام ذکر شده در ابلاغیه، محدود بوده، اما می‌توان امید داشت که به زودی شاهد فراگیر شدن این فهم عمومی باشیم. یادمان نرفته است که در دولت‌های قبل از پیشتازی صنعت شیرینی و شکلات ایران حرف می‌زدیم و ارقام چند صد میلیون دلاری را بعنوان مصداق پیشرفت به رخ می‌کشیدیم و غافل بودیم که شکر یارانه‌ای را آب کرده و پولکی می‌سازند و باز صادرات به عراق و افغانستان می‌کنند. همین بحث را در صادرات مرغ داشتیم و رقم ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی عوارض صادراتی (هرچقدر هم داد می‌زدیم، صدایمان به جایی نمی‌رسید) را رقمی نامناسب می‌دانستیم و متهم به ضربه زدن به صنعت مرغداری کشور می‌شدیم.

شعارسال: سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه‌ای به گمرک ایران موضوع ممنوعیت صادرات اقلام یارانه‌ای را ابلاغ کرد.

ممنوعیت صادرات اقلام یارانه ای مشمول ارز حمایتی ۲۸,۵۰۰ تومانی +خدا را شکر که حداقل ها را فهم کردند

در این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۲۰۲۵۸۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص لزوم ممنوعیت صادرات کالا‌های اساسی مشمول یارانه ارز حمایتی ۲۸،۵۰۰ تومان ارسال و به اطلاع می‌رساند؛ به استناد مفاد (ب) ماده (۲۳) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور صادرات کالا‌های اساسی طبق جدول مشروحه ذیل غیر مجاز اعلام می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب یادداشت و گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

ممنوعیت صادرات اقلام یارانه ای مشمول ارز حمایتی ۲۸,۵۰۰ تومانی +خدا را شکر که حداقل ها را فهم کردند

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 1اسفند1402، کدخبر: 6032660، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین