پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی سال آینده میلادی را که برخی از بخش های آن در تناقض با سیاست های دولت فعلی است، به تصویب رساند.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه پیشنهادی که پیش از این به تصویب مجلس نمایندگان رسیده بود، با 92 رای موافق و هفت رای مخالف در سنای آمریکا هم تصویب شد.

بودجه دفاعی آمریکا برای سال آینده میلادی درلایحه اختیارات دفاع ملی (NDAA) که باید به امضای رئیس جمهوری هم برسد، 618 میلیارد و 700 میلیون دلار تعیین شده است.

خبرگزاری تاس روسیه برخی از جزئیات مهم این لایحه را، منع همکاری های نظامی واشنگتن و مسکو و تخصیص منابع مالی به کشورهای اروپایی هم پیمان آمریکا بر شمرده است.

لایحه جدید همچنین برغم تاکید مقام های دولتی به وجود ظرفیت مازاد وزارت دفاع را از تعطیلی پایگاه های نظامی و نیز کاهش شمار سربازان آماده به خدمت منع کرده است.

لایحه دفاعی تصویب شده، سیاست منع انتقال زندانیان خلیج گوانتانامو در کوبا به خاک آمریکا را ادامه داده که در تضاد آشکار با وعده های رئیس جمهوری است.

برخی طرح های مورد حمایت جمهوریخواهان از جمله افزایش سه میلیارد و 200 میلیون دلاری هزینه های نظامی نیز در لایحه مذکور منعکس شده است.

با توجه به رای موافق بیش از دو سوم اعضای کنگره آمریکا، وتوی احتمالی اوباما تاثیری بر روند قانونی شدن این لایحه نخواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19آذر1395، کدخبر: 82338912: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین