پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
تعهد شهرداری به ایجاد ۶۰۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان، اعتیاد کمتر از یک درصد دانش آموزان، ورود بهزیستی برای کمک به درمان معتادان کمتر از ۱۸ سال و نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی کل معتادان متجاهر در کشور از جمله سخنان قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

شعار سال:


علیرضا جزینی صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در یکی از هنرستان‌های دخترانه منطقه قلهک برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اینکه چه میزان اعتبار برای جمع آوری و ساماندهی کلیه معتادان متجاهر در کشور نیاز است، گفت: بر اساس بررسی‌های ما اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کل معتادان متجاهر در سراسر کشور نیاز است.

وی درباره وجود مخدر کروکودیل در کشور نیز گفت: مخدر کروکودیل در کشور روسیه است و گزارشی مبنی بر ورود آن در کشور وجود ندارد اما تصاویری که ادعا می‌شود ناشی از مصرف این ماده بوده است می‌تواند مربوط به مصرف کراک یا حتی شیشه در دوز بالا باشد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف کراک با اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی صورت گرفته در کشور کاهش پیدا کرده گفت: کراک و کروکودیل هر دو قابلیت تخریب بافت‌های ماهیچه‌ای را دارند و در اصطلاح جزو مواد گوشتخوارند. مصرف شیشه در دوز بالا نیز همین ویژگی را دارد.

*کمتر از یک درصد از کل دانش آموزان معتادند

جزینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتیاد دانش آموزان اظهار کرد: کمتر از یک درصد از کل دانش آموزان کشور به اعتیاد دچارند که اقدامات لازم برای درمان و ترک آنان می‌بایست انجام شود و اقداماتی نیز انجام شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد دانش آموزان گفت:‌ در این خصوص تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش برقرار شده و تا کنون ۱۰ درصد از مدارس کل کشور تحت پوشش بندهای این تفاهم نامه قرار گرفته‌اند که البته این تعداد رضایت بخش نیست و باید تعدادمدارس افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان معتاد نباید از مدارس اخراج شوند به ایسنا گفت: مصرف کنندگان زیر ۱۸ سال در هماهنگی که با بهزیستی انجام شده تحت نظر این سازمان روند درمان خود را سپری می‌کنند.

*دو برابر شدن ظرفیت پذیرش مرکز اخوان

جزینی درباره نتایج جلسات مشترک با دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر که به ریاست وزیر کشور برگزار می‌شد نیز گفت: سال گذشته چندین جلسه با حضور وزیر کشور، شهرداری تهران و پلیس برگزار شده و شهرداری تهران اعلا آمادگی کرد که ۶۰۰۰ ظرفیت برای جمع آوری معتادان خیابانی ایجاد کند که تا کنون ۲۵۰۰ ظرفیت ایجاد شده است البته شهرداری تعهده کرده که طی شش ماه آینده ظرفیت باقیمانده را نیز ایجاد کرده و در اختیار ما قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه شهرداری پیشنهاد داد که مسئولیت اداره ۲۵۰۰ ظرفیت را نیز خودش بر عهده بگیرد و همینطور دو برابر شدن ظرفیت پذیرش مرکز اخوان نیز مورد تصویب قرار گرفت.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اظهار کرد: اولویت اول ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر درمان و اولویت بعدی بازتوانی اجتماعی معتادان متجاهر است.

به گزارش ایسنا در این مراسم بروشورهایی درباره خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان توزیع شد و برخی از آموزش‌های اولیه نیز در این خصوص توسط کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با مواد مخدر به دانش آموزان داده شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی دانش آموز، تاریخ انتشار 4 مهر ۱۳۹۴، کد مطلب: : www.daneshamozan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین