پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۴۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
عباسي گفت: انتظار بهبود بازار در سال جاري با ابهام رو به رو است و انتظار گشايش و بهبود در بازار براي سال آينده نيز دور از انتظار است.

شعار سال : محسن عباسي، مدير عامل شرکت مشاوره سرمايه گذاري اماکو، با بيان اين مطلب گفت: در حالت تئوري شرايط خوبي در انتظار بسياري از صنايع چون حمل و نقل، بيمه، بانک، تجهيزات برخي از گروه هاي خودرويي و قطعه سازان، صنايع نفت، گاز و پتروشيمي خواهد بود و ولي در واقع نمي توانند شانس خوبي پس از اجرايي شدن توافقات داشته باشند.

وي در اين باره افزود: تمامي گشايش ها در يک زمان اتفاق نخواهد افتاد و در شرکت ها و صنايع مختلف به صورت متفاوت اثر خود را نشان خواهد داد و اين امر لزوما به معناي بهبود درآمد اين صنايع نخواهد بود. به طور مثال در گروه تجهيزات شاهد افزايش واردات، در پتروشيمي ها افزايش فروش، بانک ها افزايش کانال هاي ارتباطي را شاهد خواهيم بود و اين به معناي افزايش سودآوري کليه صنايع بورسي نخواهد بود.

مدير عامل شرکت مشاوره سرمايه گذاري اماکو با بيان عدم تاثير توافقات در برخي صنايع اظهار داشت: رفع تحريم ها براي يک سري از شرکت ها ريسک بيشتري نسبت به منافع خواهد داشت و در خلا نمي توان براي آينده صنايع بورسي پيش بيني دقيقي داشت.

عباسي با بيان مشکلات زيرساختي صنايع بورسي تصريح کرد: صنايع بورسي در حال حاضر با مشکلات داخلي چون هزينه هاي داخلي شديد، نامشخص بودن نرخ ارز، قيمت گذاري دستوري بر روي کالاها دست و پنجه نرم مي کنند و پيش بيني بهبود شرايط تا پايان سال و يا اوايل سال آينده منطقي به نظر نمي رسد و رفع تحريم ها هيچ کمکي به صنايع نخواهد کرد.

وي در ادامه تصريح کرد: معضلات داخلي صنايع مانع از اين مي شود که بتوان رشد بازار سرمايه را به اجرايي شدن توافقات هسته اي گره بزنيم و اين موضوع در بلند مدت اثر خود را خواهد داشت و در اين ميان ممکن است بازار پرش کوچکي براي رشد داشته باشد و با نزديکي به سال مالي آينده براي شرکت هاي بورسي نبايد انتظار معجزه را در بورس داشت.

مدير عامل شرکت مشاوره سرمايه گذاري اماکو با اشاره به کمبود نقدينگي در صنايع گفت: در حال حاضر صنايع با مشکل بزرگ کمبود نقدينيگي رو به رو هستند و اين امر باعث مي شود صنايع نتوانند بازدهي مناسبي براي سهامداران داشته باشند و سودي تقسيم کنند.

عباسي در خصوص شرايط بازار در سال آينده گفت: انتظار بهبود بازار در سال جاري با ابهام رو به رو است و انتظار گشايش و بهبود در بازار براي سال آينده نيز دور از انتظار است.

وي خاطرنشان کرد: تير نهايي مسوولين بازار سرمايه براي بهبود شرايط اجرايي شدن توافقات است که انتظار بهبود روند صنايع در اين برهه زماني و با وجود ابهام در وضعيت اقتصادي کشور دور از واقعيت است و با وجود اين انتظار سرمايه گذاري خارجي در بازار سرمايه چندان منطقي به نظر نمي رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ نشرخبر : 3 آذر 1394 کد مطلب : - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
0
خيلي چشم انداز خوبي نيست اين گفته ها ، خدا كنه با إجرائي شدن برجام تغييري در كل بإزارها و صنائع رخ بده وگرنه مردم تحت فشار بيشتر ميرن وأين اصلا اينده خوبي نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین