پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
به گفته والری گراسیوف، معاون وزیر دفاع روسیه تخلیه ۵ هزار شبه‌نظامی و خانواده‌های آنها از شرق حلب آغاز شد.

شعارسال: گراسیوف گفت: با دستور ولادیمیر پوتین، فرمانده عالی نیروهای مسلح تخلیه ۵ هزار شبه‌نظامی و اعضای خانواده آنها از مناطق شرقی حلب آغاز شده است.

وی افزود: ۲۰ اتوبوس و ۱۰ آمبولانس برای تخلیه این افراد به همراه ۱۰۰ خودروی متعلق به شبه‌نظامیان در این تخلیه مشارکت دارند.

در همین حال صلیب سرخ جهانی نیز اعلام کرد که طرف‌های درگیر در حلب از صلیب سرخ جهانی و هم‌چنین از صلیب سرخ سوریه خواستند تا به آنها در انتقال مجروحان از شهر حلب کمک کنند.

این سازمان افزود: ما و هلال احمر سوریه ۱۰۰ داوطلب و ۱۰ امبولانس آماده را در حلب در اختیار داریم اما هنوز علمیات انتقال آغاز نشده است.

خبرگزاری‌های رسمی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که طبق دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سربازان روسی آماده همراهی افراد مسلح در جریان خروج از شهر حلب هستند.

این وزارتخانه با اعلام اینکه مقامات سوریه امنیت افراد مسلح و خانواده آنها را که به سمت ادلب در شمال غرب سوریه می‌روند را تضمین کرده اند افزود: مسکو پهپادهایی را برای کنترل انتقال افراد مسلح و خانواده های آنها در ۲۰ اتوبوس به همراه ۱۰ آمبولانس بکار خواهد گرفت.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد؛ تمهیدات برای انتقال افراد مسلح از بخش تحت کنترل مخالفان در شرق حلب به سمت خان طومان در جنوب غربی این شهر وجود دارد.

شبکه اسکای نیوز نیز در خبری اعلام کرد که به دنبال شلیک گلوله به اتوبوس حامل زخمیان که در حال عبور از گذرگاه الراموسه بود ۳ تن زخمی شدند.

همچنین ، یگان‌هایی از ارتش سوریه حمله به تروریست‌های جیش الفتح در مناطق نظامی در حومه حلب واقع در جنوب غربی این شهر را ناکام گذاشتند.

درگیری‌ها با تروریست‌ها بعد از ناکام گذاشتن حمله و وارد کردن خسارات به تروریست‌ها و تجهیزات جنگی آنها پایان یافت.

به گزارش روسیا الیوم، با ادامه تمهیدات برای انتقال افراد مسلح و خانواده هایشان از شرق حلب، افراد مسلح دارایی‌های خود و تمامی انبارهای سلاح را آتش زدند تا محتویات آن به دست ارتش سوریه نیفتد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515687 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین