پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
آیین بهره برداری از این طرح که بزرگترین واحد در سطح استان در نوع خود به شمار می رود روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان در روستای 'ترشکان' مهاباد برگزار شد.

شعارسال: مدیر جهادکشاورزی مهاباد در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح گفت: این واحد تولیدی می تواند سالانه بیش از یک هزار تن انوع میوه و سبزی را خشک کرده و به صورت استاندارد بسته بندی و روانه بازار مصرف کند.

عبدالرحمان کلیجی افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی که بیش از 15 میلیارد ریال برای احداث آن سرمایه گذاری شده، زمینه اشتغال برای 15 نفر فراهم آمده است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع احداث شده و دارای دو سالن بسته بندی و خط تولید، یک واحد سردخانه و یک واحد انبار به زیربنای 800 مترمربع است.

همچنین به همین مناسبت سه طرح آبیاری تحت فشار در روستاهای عیسی کند، یادآباد و اوطمیش در بخش مرکزی مهاباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسئول آبیاری تحت فشار جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع 7.5 هکتار از اراضی کشاورزی این روستاها از شیوه سنتی به شیوه مدرن آبیاری تحت فشار تبدیل شد.

سلیمان ایازی افزود: برای بهره برداری از این سه طرح در مجموع بیش از 800 میلیون ریال هزینه شده که بخشی از این مبلغ به عنوان کمک های بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش سامانه آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

مسئول آبیاری تحت فشار جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به طرح های آبیاری تحت فشار در این شهرستان نیز گفت: هم اکنون طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در دو هزار هکتار از مزارع دشت شهرویران مهاباد در دست اجراست و نقشه برداری و سایر مراحل زیربنایی آن انجام شده است.

مهاباد با بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت خبري-تحليلي تابناک، تاریخ انتشار: 4آذر1394، کدخبر: 134777: www.tabnakazargharbi.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زلیخا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
0
چرا ادرس وشماره تلفن نمیزارید که تماس بگیریم
مدیر پایگاه

سلام 
در بخش ارتباط با ما( بالای صفحه اول)، پیام بگذارید و شماره تماس اعلام بفرمائید . ما در اسرع وقت با شما در تماس خواهیم بود

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین