پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر راه و شهرسازی را ضد مصالح کشور خواند و گفت: حوادث غیرمترقبه از فقدان نیروی انسانی ماهر و بی‌دقتی در تایید صلاحیت این افراد رخ می‌دهد.

شعارسال: «سیدکمال الدین شهریاری» گفت: به دلایل مهمی استیضاح وزیر راه و شهرسازی را ضد مصالح کشور می‌دانم و پیگیری آن را در مجلس جایز نمی‌دانم.

شهریاری درباره حادثه برخورد دو قطار در محدوده ایستگاه هفت خوان استان سمنان گفت: این‌گونه حوادث نتیجه عملکرد مستقیم یک وزیر نیست که به سبب آن وزیری استعفا کند یا استیضاح شود. متاسفانه از این حوادث در کشور ما زیاد رخ می‌دهد و اگر قرار باشد این اتفاق ها را بهانه استیضاح قرار دهیم، باید در سال چندین وزیر را استیضاح کنیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نمونه بارندگی و برف در گیلان و مازندران به قطعی برق و گاز مردم منجر شد یا در آتش‌سوزی بیمارستان برازجان یک بیمارستان به طور کامل از بین رفت. آیا باید وزیران را در این حوادث متهم دانست؟ در این صورت که همه دولت هر روز در معرض استیضاح قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینها به سهل انگاری و بی دقتی نیروی انسانی در رده های پایین بازمی گردد و این حوادث لزوم دقت درباره فرهنگ اخلاق حرفه ای و توجه به نیروهای انسانی در رده‌ های مختلف را بیش از گذشته گوشزد می‌ کند.

وی «عباس آخوندی» را وزیر باسابقه، باتجربه و مدیری سالم و توانمند و ارزشمند برای دولت خواند و گفت: به‌ هیچ‌ وجه اتفاق اخیر ناشی از خطای مستقیم وی نیست که بخواهد استیضاح شود.

شهریاری ادامه داد: در شرایطی که تا چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کابینه جدید در راه است، استیضاح یک وزیر و عزل وی می‌تواند زیان‌های بیشتری را به بار آورد. باید بپرسیم اینکه یک وزارتخانه با سرپرست و به صورت موقت اداره شود، تا چه اندازه می‌تواند کارآمد باشد و آیا سرپرست موقت بهتر از وزیر عمل می ‌کند؟

سانحه برخورد قطارهای تبریز- مشهد و مشهد- سمنان ساعت هشت صبح جمعه پنجم آذرماه در محدوده ایستگاه هفت خوان استان سمنان رخ داد که شماری از واگن ها از خط خارج یا دچار آتش سوزی شدند و 42 نفر از مسافران و ماموران قطار جان خود را از دست دادند.

مسئول کمیته ویژه بررسی حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان این هفته اعلام کرد: براساس بررسی های انجام شده مقصر اصلی حادثه سمنان مامور و متصدی سی.تی.سی (کنترل ترافیک) ایستگاه شاهرود است.

اکبر ترکان گفت: بررسی همه جوانب این حادثه نشان می دهد علت وقوع حادثه، خارج کردن قطار از حالت کنترل خودکار بوده است که آن را به حالت کنترل دستی گذاشته بودند . وی اعلام کرد عمدی در این کار وجود نداشته و خطای حرفه ای صورت گرفته است.

چهارشنبه گزارش رسمی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره سانحه ریلی منتشر شد . در گزارش کامل این کمیسیون آمده است «عوامل ناشی از اشکالات ساختاری و نتیجه چندین دوره مدیریتی و عملکرد سال های متمادی ساختار زمینه ساز بروز سانحه بوده است».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 27 آذر 1395، کدمطلب: 82349706 (5724756) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
مصالح کشور را یک نماینده مجلس نمی تواند تشخیص دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین