پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
وزیر راه و شهرسازی در رسانه ملی مدعی شده است در کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی حقوق نجومی دیده نشده، با این توصیف جا دارد عباس آخوندی و مدیران مجموعه های تابعه اش برای اثبات ادعای بسیار سنگین خود فیش های حقوقی خود را منتشر کنند تا مردم ببینند در این وزارتخانه عریض و طویل هیچ مدیری دستمزد نجومی دریافت نمی کند.
شعارسال: وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگ ترین وزارتخانه های کشور به شمار می آید که در اثر ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه به وجود آمد و سالانه بودجه قابل ملاحظه ای هم به خود اختصاص می دهد. حال در شرایطی که شک و شبهات زیادی در رابطه با دستمزدهای نجومی و رانت های قابل ملاحظه در این وزارتخانه وجود دارد، وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در برابر دیدگان دهها میلیون ایرانی مدعی شده است: تا به حال هیچ دریافت کننده حقوق نجومی ای در مجموعه ما دیده نشده زیرا نظارت های درستی صورت می پذیرد.

با توجه به اینکه ادعای عباس آخوندی از رسانه ملی به صورت عمومی پخش شده است، روزنامه «جوان» بدون اینکه وارد مقوله پیشداوری و قضاوت شود، از وزیر راه و شهرسازی درخواست می کند فیش های دستمزد خود و همچنین مدیران و اعضای هیئت مدیره مجموعه های تابعه را برای اثبات ادعای خود و تنویر افکار عمومی منتشر کنند. ساختار فعلی وزارت راه و شهر سازی به گونه ای طراحی شده که امر ساخت و ساز و امکانات زیر بنایی حمل و نقل کشور (شامل راه، فرودگاه، خط آهن و تأسیسات بندری و موارد مربوط به مسکن) مستقیماً توسط معاونت های این وزارتخانه صورت گرفته و پس از آماده شدن این امکانات جهت بهره برداری به سازمان های وابسته این وزارتخانه که به همین منظور تأسیس شده اند واگذار می شود. سازمان های وابسته وزارت راهبخش هایی چون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه های کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت عمران شهر های جدید، سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از جمله مجموعه های تابعه وزارت راه و شهرسازی هستند که هر یک برای خود به طور مجدد زیر مجموعه هایی را دارا هستند. در این میان انتظار می رود تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره مجموعه های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای تنویر افکار عمومی فیش های دستمزد خود را منتشر کنند. در این بین باید عنوان داشت که آزاد راه تهران - پردیس که یکی از کوچک ترین آزاد راه های کشور به شمار می رود، پرداخت دستمزدهای نجومی در این آزاد راه از سال های 90 و 91 مرسوم بوده است، حال وقتی از دیرباز در یکی از کوچک ترین آزادراه هایی که مجموعه وزارت راه در این آزادراه سهامدار عمده به شمار می آید، دستمزدهای نجومی مرسوم بوده است، چطور می توان انتظار داشت در مجموعه غول آسای وزارت راه و شهرسازی حقوق های نجومی وجود نداشته باشد. فیش های نجومی در آزاد راه تهران پردیسگفتنی است عمده شرکت آزاد راه تهران - پردیس متعلق به دولت است که بانک مسکن، وزارت راه و شهر سازی و شرکت عمران شهر جدید پردیس آن را مدیریت می کنند و یک سرمایه گذار از بخش خصوصی نیز در این آزاد راه گویا سهم 18 درصدی دارد. پرداخت دستمزدهای نجومی به مدیران شرکت آزاد راه تهران - پردیس، پیش از اینکه جامعه در جریان فیش های نجومی برخی از مدیران قرار بگیرد، مرسوم بوده است. در پایان با توجه به اینکه صدها مدیر خود وزارت راه و شهرسازی و همچنین در مجموعه های تابعه وزارت راه و شهرسازی از بیت المال دستمزد دریافت می کنند و به رغم شک و شبهاتی که در خصوص فیش های نجومی در این بخش از دیرباز وجود داشته و به یکباره وزیر راه و شهرسازی مدعی می شود در مجموعه تابعه اش هیچ حقوق نجومی پرداخت نمی شود، امیدواریم به زودی زود عباس آخوندی برای اثبات ادعایش دستور دهد تمامی مدیرانش فیش های حقوقی خود را منتشر کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه جوان، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1395، شماره: 4895 .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین