پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
مردم فكر مي‌كنند كه چرا وقتي پول جهیزیه دخترانشان را ندارند، از بيكاري فرزندانشان رنج مي‌برند؛ دولت دغدغه اش مي‌شود حل معضل پرواز يكسره به نيويورك و بعد هم با خودشان مي‌گويند: اين دولت ما مستضعف‌هاست يا دولت رفاه طلبان وسرمايه داران!

شعارسال: روزنامه آرمان امروز در شماره جدید خود به گفتگو با امیرحسین محبیان روزنامه نگار و فعال سیاسی پرداخته است که در ادامه بخش هایی از آن می آید:

-اين دولت خودش را در تله انداخت و به جاي آنكه حاشيه‌ها را در حاشيه كارهايش قرار دهد در«متن» قرار داد؛ نمونه آخرش بحث كنسرت‌ها بود.

-بعضي دولت‌ها آن‌چنان به مسائل استراتژيك مي‌پردازند كه از زندگي روزمره مردم غافل مي‌شوند، و بعضي چنان به مسائل روزمره مي‌پردازند كه از برنامه‌ريزي استراتژيك دور مي‌افتند، دولت خردمند بايد با يك كرشمه دو كار كند، مثلا درحالي كه مردم در مسائل روزانه گرفتارند، اصرار بر خريد ۱۰۰ فروند بوئينگ از آمريكا يا ايرباس و امثالهم و ادعاي تخصيص حدود بيست ميليادر دلار براي اين مساله؛ براي مردمي كه با يك ماشين حساب ساده آن را معادل ۷۰ هزار ميليارد تومان ديده و تصور مي‌شود دولت قصد پرداخت يك جاي آن را دارد. در حالي كه بسته شدن كارخانه‌ها و بيكاري كارگرها را مي‌بينند و از بي‌خيالي و شكم‌سيري دولتي‌ها حکایت می‌کنند. البته من مي‌دانم كه دولت چگونه و چرا در پي رفع اين نياز است؛ اما دولت بايد مسائل را از دريچه نگاه مردم عادي كه درگير ارقام كوچك هستند هم ببيند. مردم فكر مي‌كنند كه چرا وقتي پول جهیزیه دخترانشان را ندارند، از بيكاري فرزندانشان رنج مي‌برند؛ دولت دغدغه اش مي‌شود حل معضل پرواز يكسره به نيويورك و بعد هم ناز كردن آمريكايي‌ها را مي‌بينند با خودشان مي‌گويند: اين دولت ما مستضعف‌هاست يا دولت رفاه طلبان وسرمايه داران! نمي‌توانيد به مردم بگوييد چرا اين‌طور فكر مي‌كنند بايد طوري رفتار كنيد كه اين شبهه به وجود نيايد.

-نقطه ضعف دولت آن است كه مبتني بر نگرش تطبيق با نظم بين‌المللي است و نه تغييرو مدیرانش خيلي بالا رفته‌اند. ممكن است در آن ارتفاع مردم را ريز ببينند البته منصف باشيم و اين را به همه تسري نمي‌دهم.

-مشكل دولت نداشتن رسانه نيست؛ چون حلقه رسانه‌اي گسترده‌اي دارد؛ مشكل دولت حتي تيم رسانه‌اي ناآگاه نيست چون آنها را مي‌شناسيم و عمدتا نيروهاي مطلعي هستند. مشكل دولت آن است كه ذهنش از ذهن توده‌ها دور است و خودش را در حلقه تنگ بوروكراتيسم گرفتار كرده است.

-بسياري از روزنامه‌نگاران كه قبلا به راحتي رئيس‌جمهور سابق را ملاقات مي‌كردند، مي‌گويند كه صحبت با رئيس‌جمهور جزو محالات شده است. از نشست‌هاي صوري و فرماليته كه بگذريم، واقعيت آن است كه رئيس‌جمهور نبايد در پرده غيب باشد. مردم به او راي داده‌اند تا از طريق رسانه‌ها بدانند كه چه مي‌كند؟ برخورد تشريفاتي با مردم حتي اگر رئيس‌جمهور محترم چنين قصدي نداشته باشد، به نوعي تحقير مردم و رسانه‌ها تلقي مي‌شود.

-نبايد با رفتار، مردم را تحقير كرد. ما به دور از شعار، مردم محترمي داريم، بسيار اهل رعايت هستند، اگر نبودند بايد بلاهاي بسياري بر سر بعضي از دولتمردان مدعي غير عامل مي‌آوردند. از حياي مردم و ادب و حرمت آنها سوءاستفاده نشود و قلبا با آنها نزديك شوند و درد آنها را درد خود بدانند و شادي آنها را شادي خودشان و اين‌چنين همه مشكلاتشان حل مي‌شود.

-اقدامات اخير رئيس دولت در سفرها و سخنراني‌هاي ايشان در عرف عادي انتخاباتي است اما تا اعلام كانديداتوري نكرده است از لحاظ قانوني شك دارم که بتوان ايرادي جدي گرفت. البته حقوقدانان بايد نظر دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 8 شهریور 1395، کدمطلب: 214959 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین