پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه وزیر راه باید استعفا و خود را به دستگاه قضا معرفی کند گفت: وزارت راه بعد از آتش سوزی دو قطار و برای فرار از مسئولیت جعل سند کرد.

شعارسال: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت و نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در خصوص استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در پی حوادث اخیر در مباحث راه به خصوص حادثه تصادف قطار سمنان گفت: در مورد این حادثه بررسی های زیادی انجام شده است و به یقین می توان گفت تصمیم برای استیضاح آخوندی سیاسی نیست.

این نماینده حامی دولت تصریح کرد: تقصیرها را به گردن سوزن بانی می اندازند که حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: نباید با این رویکرد که باید از دولت حمایت کرد چشم خود را بر روی واقعیت زنده زنده سوخته شدن هم وطنانمان در این حادثه ببندیم.

*دستگاه های خریداری شده توسط وزارت راه تقلبی بوده است

وی با اشاره به نقص تجهیزات و دستگاه های به کار رفته در لوکوموتیورانی و قطارها تصریح کرد:متاسفانه دستگاه هایی که وزارت راه از چین خریدند تقلبی بوده و در 18 ماه 4 هزار خطا داشته است یعنی به قرار روزی 7 و نیم خطا و هیچ اقدامی در جهت رفع این خطاها انجام نشده است.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین گفت: چطور دستگاه ها در این درجه حرارت یخ بسته و قطار در سیبری حرکت می کند و یخ نمی بندد، جز این است که دستگاه های قلابی خریده اند و کلک زده اند و متوجه هم نشده اند و در برابر بروز خطاهای مکرر آن نیز سهل انگاری کردند.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: افرادی که می گوییم عامل خطای انسانی بودند حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیدند و سوزن بان عادی بوده اند و این ها را مقصر کرده اند و می خواهند سر این ها را ببرند در حالی که موضوع از اساس به این شکل نیست.

وی ادامه داد: بخش نامه و شیوه نامه ای که دو ماه صادر شده مورد هیچ اقدامی قرار نگرفته و هیچ نظارتی هم بر این عدم آموزش نشده است.

*وزارت راه بعد از آتش سوزی برای فرار از مسئولیت جعل سند کرده است

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین گفت: بعد از اتفاق آتش سوزی شروع به جعل سند کرده اند و برخی مدارک بعد از آتش سوزی جعل شده است و این شجاعت نبوده که بگویند مقصر بودیم.

*هلیکوپتر سه ساعت بعد بدون کپسول اطفاء حریق سر صحنه حادثه رسیده است

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از مدیریت بحران در این موضوع خاطر نشان کرد: ساعت 7 و 22 دقیقه تصادف شده و دو هلیکوپتر حدود ساعت 10 و بیست دقیقه رسیده اند یعنی سه ساعت بعد بدون حتی یک کپسول آتش سوزی.

*داخل قطار برای شکستن شیشه ها حتی یک چکش نبوده است

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: زمان آتش سوزی و تصادف درهای قطار قفل می شود و یک چکش نبوده که شیشه را بشکنند و بیرون بیایند.

وی افزود: تصور کنید اعضایی از یک خانواده برخی برای هواخوری بیرون آمده اند و در همان زمان تصادف رخ داده، از بیرون شاهد زنده زنده سوختن خانواده هایشان در قطار بودند و هیچ امکانی برای شکستن شیشه ها نبوده است.

*با چه مجوزی قطار دستی اجازه حرکت با سرعت 132 کیلومتردر ساعت را گرفته است

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به سرعت غیرمجاز حرکت قطار گفت: قطاری که باید به صورت دستی حرکت می کرده و حداکثر سرعت آن 30 کیلومتر بوده اجازه حرکت 132 کیلومتر در ساعت را داشته است.

وی افزود: تغییر شیب نیز با 20 دقیقه تاخیر انجام شده و به حق با این اوضاع تا قبل از این تصادف نیز خدا به ما رحم کرده بوده است.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد:بر اساس اصول مدیریت قطار هر 50 کیلومتر باید یک قطار باشد در حالی که مجوز هر 4 کیلومتر یک قطار را داده اند و این ضریب امنیتی را کاهش می دهد چرا که احتمال تصادفات را افزایش می دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد: چطور پیش بینی نشده است که باید خدمات اورژانسی ارائه شود و تا این اندازه خدمات دیر رسیده است.

*آخوندی باید استعفا و خود را به دستگاه قضا معرفی می کرد

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: ضمن احترامی که برای همه اعضای دولت قائل هستم آقای آخوندی باید استعفا می داد و مردانه خود را به دستگاه قضا معرفی می کرد چه حرفی است که در استیضاح از خودم دفاع می کنم.

وی تصریح کرد: 50 نفر سوختند و هر جور بررسی می کنیم وزارت راه و راه آهن مقصر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 20 آذر 1395، کدمطلب: 1263243 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین