پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
شماری از مردم و مسئولان شهرستان های گرمسار و آرادان به حل مشکلات و تامین نیازمندیهای منطقه خود در سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان سمنان امیدوارند.
شعارسال: این شهروندان کمبود شدید آب در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعتی، بیکاری، اشتغال، زیر ظرفیت کارکردن واحدهای تولیدی و صنعتی و در حال تعطیل شدن برخی از آن ها ، توسعه نیافتگی محورهای ارتباطی، و عدم بکارگیری حوزه های گردشگری و کویر و افزایش ریزگردها و تخریب محیط زیست را چالش های مهم شهرستان های خود برشمردند.

حال قرار است مردی به استان سمنان و وزرایش به شهرستانها آن از جمله گرمسار و آرادان سفر کند که مردم به کلید دولت او امید بسته اند، کلیدی که بنابر وعده های انتخاباتی سال 92 قرار است امید را به جامعه تزریق و مشکلات کشور را برطرف کند که به حق تاکنون با تدابیر اندیشمندانه اش توانسته بسیاری از گردنه های سخت فراروی کشور عبور کند و چشم انداز آینده کشور بسیار روشن و مطلوب است.

رئیس جمهوری به همراه یارانش که در بهترین فصل روزهای سال یعنی بهار در حالی به سمنان سفر می کند که تصمیم گرفته است تا برای توسعه و آبادانی این شهرستان ها بیش از پیش تدابیری بیندیشد.

اهالی این شهرستان های استان سمتان از دو هفته گذشته تاکنون ، خود و شهرستانشان را با تزیین اماکن عمومی و با نصب بنر و پارچه های مزین به خوش آمدگویی از دولت امید آماده کرده اند چراکه سفر دکتر روحانی را به زادگاهش ویژه و چر خیر و برکت می دانند.

یک شهروند گرمساری از حضور رئیس جمهور در استان سمنان اظهار خرسندی کرد و گفت : بزرگترین مشکل این شهرستان، کمبود شدید آب و بیکاری و اشتغال است که بسیاری از وضعیت این بخشها گلایه مندند.

مرتضی احمدی افزود : حل مشکلات این شهرستان در خود منطقه نهفته است و آن شناسایی ظرفیتها نظیر کویر و حوزه گردشگری است که متاسفانه تاکنون تدابیری اصولی در این امر مهم نیندیشیدند.

وی افزود : مدیران متاسفانه تا قبل از دولت تدبیر و امید ، نتوانسته اند بستر حضور سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری فراهم کنند.

وی افزایش ریزگردها را دیگر چالش این شهرسنان اعلام و اضافه کرد : اگر تداییری برای حل این مغضل فراگیر اندیشده نشود در آینده نزدیک این معضل به یک بحران تبدیل می شود.

مهرداد پیوندی دیگر شهروند گرمساری سفر دولت امید به استان سمنان را چر خیر و برکت می داند و گفت : اهالی این شهرستان منتطر مصوبات خوب هیات دولت در استان سمنان هستند.

وی بر ضرورت حل چالش جدی این شهرستان یعنی کمبود شدید آب در حوزه های خانکی و کشاوری تاکید کرد.

پیوندی انجام تحقیقات و پژوهش برای حل مشکلات شهرستان از سوی پژوهشگران و اندیشمندان ضروری دانست.

رضا مددی یک روستایی گرمسار تامین آب را از سوی مسئولان امر خواستار شد و گفت : روستاییان با مشکل جدی کمبود آب مواجه اند و روند کنونی وضعیت آب ، آینده خوبی را نوید نمی دهد.

صدیقه میرآخوری یک روستایی گرمساری در گفت و گو با ایرنا از عدم ساماندهی مسکن مهر این شهرستان گلایه کرد و گفت : از رئیس جمهور می خواهم تا برای حل مشکل مسکن مهر این شهرستان تدابیر اتخاذ کنند.

وی بر ضرورت ساماندهی حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی ها تاکید کرد و گفت : این شهرستان در بخش تاکسی رانی با مشکل مواجه است.

محمدرضا فاتحی شهروند آرادانی، نبود استقرار ادارات ، کمبود آب در حوزه های مختلف ، راه ، فراهم زیرساختهای شهری ، کمبود امکانات گردشکری ؛ رفاهی و تفریحی هجوم ریزگردها را از جمله مسایل و مشکلات این منطقه برشمرد.

وی ادامه داد : مسئولان امر باید در سفر هیات دولت به استان سمنان با ارایه مشکلات اساسی به نمایندگان ویژه رئیس جمهوری نهایت بهره برداری را از رفع مشکلات منطقه بکنند.

مهسا صمدی یک دانشحوی این شهرستان با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و کتابخانه در منطقه خواستار رفع چالش های اساسی آرادان شد.

وی تاکیدکرد : شهرستان تازه تاسیس آرادان با بسیاری از کاستی ها نظیر جاده ها؛ کمبود امکانات ورزشی و فضاهای تفریحی و گردشگری مواجه است.

وی تصریح کرد : دولت تدبیر با تلاش های همه جانبه اش، امید را در کالبد کشور تزریق کرده و امید است بعد از حل مساله هسته ای بتواند اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را سرو سامان بدهد چرا که تحقق توسعه و آبادنی آرزوی هر ایرانی است.

وی به نقش مدیریت کارآمد و همه جانبه نگر را در نامین نیازمندیهای این شهرستان تاثیرگذار دانست و گفت : مسئولان باید برای رونق بخش های اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

وی تامین امکانات مطلوب در بخش بهداشت و درمان را برای اهالی این شهرستان از سوی رئیس جمهوری ضروری دانست.

فرماندار آرادان گفت : مردم استان سمنان و این شهرستان با ایجاد برنامه های خودجوش مردمی استقبال میزبانی خوبی را از رئیس جمهور دکتر حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید خواهند بود.

سعید افشار نادری در گفت و گو با ایرنا با بیان این که مسئولان استان سمنان 2 وظیفه اساسی در استقبال از رئیس جمهور دارند، اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه استقبال پرشور و شناساندن مشکلات و چالش های استان در مناطق مختلف استان از مهم ترین

کارها در بدو ورود کاروان تدبیر و امید به استان است.

افشار نادری تصریح کرد: شهرستان آرادان همانند سایر شهرستان های دارای مشکلات فراوانی در زمینه های کشاورزی ، تولیدی است که با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و اطلاع رسانی دقیق این چالش ها، درصدد رفع آن ها هستیم.

وی به وجود هماهنگی و وحدت بین مسئولان این شهرستان اشاره و اضافه کرد و گفت : در اولین سفر رسمی رئیس جمهور به استان سمنان هیچ پروژه ای در شهرستان آرادان افتتاح نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد : بررسی مشکلات آب کشاورزی و تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی از مهم ترین دغدغه های شهرستان آرادان بشمار می رود.

افشار نادری اظهار کر د: به دلیل آنکه شغل بسیاری از مردم این شهرستان دامداری و کشاورزی است فراهم نمودن آب کشاورزی و آشامیدنی در مناطق روستایی و شهری بسیار جدی است.

وی تامین آب کشاورزی را از اولویت برنامه مطروحه به نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان اعلام کرد.

شهرستان حدود 14 هزار نفری آرادان 21 هزارو 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین آب در این شهرستان تاکید کرد.

غلامرضا کاتب در گفت وگو با ایرنا افزود : تنها رودخانه این دو شهرستان حبله رود است که با افت شدید آب مواجه شده است و جوابگوی نیازهای آبی منطقه نیست.

کاتب با بیان این که اکنون بسیاری از روستاهای شهرستان های گرمسار و آرادان دارای مشکل کمبود آب هستند، گفت : تامین اب در شرایط کنونی برای همه بخش های این شهرستان امری اجتناب ناپذیر است.

وی بیکاری جوانان و زیر ظرفیت کار کردن شمار زیادی از واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان را از دیگر مشکلات فراروی منطقه اعلام کرد.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم در سفر هیات دولت منابع جدیدی برای این واحد ها تزریق کنیم علاوه بر شروع به کار واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، ظرفیت سایر واحد ها هم افزایش می یابد.

کاتب اجرای محور فیروزکوه به گرمسار برای رفع مشکل ترافیک استان تهران، تعریض و اجرای سه بانده شدن محور ایوانکی به گرمسار در مسیر رفت و برگشت و ایجاد محور جندق به آرادان را از دیگر طرح هایی دانست که قرار است در این سفر کلنگ زنی و یا برای آن تصمیم گیری شود.

رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید روز سه شنبه هفته جاری به استان سمنان سفر می کند.

سخنرانی دکتر روحانی ساعت 9.30 صبح روز سه شنبه در ورزشگاه تختی شهرستان سمنان برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395، کدخبر: 82037957 (5279955)، www3.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین