پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اهمیت برطرف‌شدن مشکلات آب خوزستان گفت: با اعتبارات دولتی و خصوصی، مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود برطرف نشده و این رودخانه احیاء نمی‌شود.

شعار سال: حمیدرضا فولادگر درباره ارسال نامه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان اصفهان به رئیس‌جمهور مبنی بر برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احیاء حوضه آبریز زاینده‌رود اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد، به این نتیجه رسیده‌ایم که برای احیاء فلات مرکزی، زاینده‌رود و باتلاق گاوخونی با اعتبارات دولتی سال‌‌های سال به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کارهای سودآور سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: پروژه‌های حوزه آب معمولاً سودآور نیستند و یا در درازمدت به سودآوری رسیده و در ابتدا یارانه پرداخت می‌شود، بنابراین بخش خصوصی برای کوتاه‌مدت به میدان نمی‌آید و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز منتفی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصمیم بر این شد که همانند برداشت از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی و یا اختصاص اعتبار برای احیاء ارومیه با اعتبار دولتی، برای احیاء زاینده‌رود نیز از صندوق توسعه ملی به صورت قرض برداشت شود.

وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان گفت: موضوع مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود در هیئت دولت مطرح شد و گفته شد که دولت می‌تواند آنچه را قبلاً وعده داده همانند افزایش اعتبار و پرداخت خسارت برای حقابه‌داران و کشاورزان را انجام دهد بنابراین پولی برای ایجاد تحول در راستای احیاء زاینده‌رود وجود نداشت.

فولادگر درباره اعتراض نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری به طرح انتقال آب به حوضه آبریز زاینده‌رود تصریح کرد: نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند که چرا وزارت نیرو درباره اجرای پروژه‌های آب و انتقال آب بین حوزه‌ای، به صورت محرمانه رفتار می‌کند و مسائل بدون اطلاع نمایندگان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در دیدار نمایندگان استان اصفهان با نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری تلاش شد تا واقعیت‌های مسائل آب مطرح شود چراکه برخی از نمایندگان خوزستان تصور می‌کردند قرار است برای اجرای پروژه بهشت‌آباد، کل منابع آبی خوزستان منتقل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که از کل منابعی آبی کارون، کرخه، دز و غیره 580 میلیون متر مکعب به 3 استان پایین‌دست منتقل می‌شود که این میزان درصد ناچیزی از کل منابع آبی سرشاخه‌های زاگرس است، همچنین 170 یا 180 میلیون متر مکعب به چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد؛ البته در طرح انتقال آب، موضوع آب شرب مطرح است.

وی با بیان اینکه این موضوعات نباید دست‌مایه ایجاد اختلافات بین مردم این 3 استان شود، گفت: تونل سوم مربوط به 25 سال پیش است، این پروژه طول کشیده و اجرای سد و مراحل نهایی آن، چند سال به طول می‌انجامد.

فولادگر خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که باید مشکلات آب استان خوزستان برطرف شود، این پذیرفته نیست که پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، در آبادان، خرمشهر و اهواز، مناطقی مشکل آب شرب داشته باشد، این نشان دهنده ضعف همه دستگاه‌های اجرایی بوده و برای نمایندگان استان اصفهان اصلاً قابل قبول نیست.

وی گفت: استان خوزستان نقش مؤثری در حفظ و حراست کشور داشته و با منابع آبی گسترده که در دشت خوزستان تبخیر می‌شود و یا به خلیج‌فارس می‌ریزد، نباید مشکل آب شرب داشته باشد و لازم است همه مسئولان کشور برطرف شدن مشکلات آب خوزستان را در اولویت قرار دهند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270414:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
منتظر سرمایه گذار میلیاردی خارجی هستی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین