پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
استاندار سمنان ثبت آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد را تکلیف ملی ذکر کرد و گفت : دستگاه های اجرایی استان تا پایان آذر ماه 95 فرصت دارند تا فرصت های شغلی ایجاد شده را به طور دقیق و واقعی در سامانه رصد ثبت کنند.

شعار سال:


محمدرضا خباز عصر روز شنبه در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، افزود: ثبت آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد یک تکلیف ملی است و ملاک تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولان کشوری خواهد بود و دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند تا پایان ماه جاری نسبت به اصلاح آمار و یا ثبت آمار جدید اشتغال در سال جاری اقدام کنند.

وی اظهار داشت : مسئولان اجرایی هم باید سامانه رصد را جدی بگیرند و هیچ دلیل و توجیهی پس از پایان مهلت اعلام شده از دستگاه اجرایی برای ثبت نکردن آمار اشتغال پذیرفته نیست.
خباز اضافه کرد: با توجه به ناقص بودن اطلاعات حوزه اشتغال در این سامانه از همه دستگاه‌ های اجرایی استان انتظار می ‌رود که آمار و اطلاعات واقعی خود در زمینه اشتغال را وارد این سامانه کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد : این اقدامات کمک می‌کند تا همه اطلاعات حوزه اشتغال استان سمنان را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری را تدوین کنیم.
خباز استفاده از ظرفیت آی تی در استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از ظرفیت های مهم که نظام در اختیار استان قرار داده، ظرفیت آی تی است که متاسفانه ما کمتر در حوزه اشضتغال به آن توجه و استفاده کرده ایم.

وی اضافه کرد: استان سمنان دومین استان کشور در بحث آی تی است و باید از این ظرفیت عظیم که اشتغال زایی بالایی دارد و از سوی نظام در اختیار ما قرار گرفته، بهره لازم را ببریم.
استاندار سمنان با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری بیش از 10 طرح در این حوزه را در دست دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم این طرح ها را به استان هدایت و اجرا کنیم ظرفیت اشتغال خوبی را ایجاد کرده ایم.
وی همچنین با اشاره به حجم افراد بیکار در کشور و جذب نشدن عمده این افراد در واحدهای صنفی مختلف، گفت: اگر دولت سهم کار فرمای این واحدها را حداقل برای 2 تا سه سال قبول کند، بسیاری از واحدهای صنفی می توانند نسبت به جذب کارگر اقدام و تحرک جدیدی در بازار ایجاد کنند.

وی با بیان این که هم اکنون بسیاری از واحدهای صنفی توانایی پرداخت سهم کارفرما را ندارند و این یکی از دلایل جذب نشدن افراد در این واحد ها است، گفت: اگر دولت سهم کار فرما را بر عهده گیرد حدود 2 میلیون واحد صنفی کشور می توانند حداقل یک یا 2 نفر از افراد بیکار را جذب واحد خود کنند و از حجم بیکاران کشور کاسته خواهد شد.
استاندار سمنان تاکید کرد : می توان این پیشنهاد را از سوی استانداری سمنان به دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ تا در بودجه سال آینده و یا در برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شود.

خباز، کم بودن آگاهی جامعه نسبت به اشتغال را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: با ایجاد یک ردیف شغلی برای هر خانواده، می توان از بروز بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی در جامعه و خانواده ها جلوگیری کرد.
وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی و معضلاتی چون طلاق و مواد مخدر در جامعه، اظهار کرد: همه این معضلات ناشی از بیکاری است و تا زمانی که این مشکل رفع نشود، مشکلات و آسیب ها نیز برطرف نمی شوند.

استاندار سمنان با اشاره به نرخ بیکاری 8.1 درصدی استان در سال جاری، افزود: مسئولان با کمی تلاش می توانند تا پایان سال این رقم را تا 5 درصد کاهش دهند و این نیازمند عزم جدی همه مسئولان است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان هم گفت: بیش از 10 هزار میلیارد ریال طرح در حوزه آی تی در استان سمنان پیش بینی شده و باید از این ظرفیت مهم برای اشتغال زایی استفاده کرد.

منوچهر صادقی، مجموع سرمایه گذاری و اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال از سال گذشته تاکنون در استان را مناسب اعلام کرد و گفت: اقدامات و گام های خوبی در این حوزه برداشته شده است و طرح های خوبی نیز اجرا و یا در دست اجراست.
وی آمار واقعی اشتغال ایجاد شده در حوزه های مختلف در سال 95 را فراتر از رقم اعلامی دانست و افزود: متاسفانه این آمارها تاکنون در سامانه رصد ثبت نشده و باید آمارهای این سامانه بررسی و مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش سمنان لاین در این جلسه که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و مسئولان تولیدی و صنعتی حضور داشتند، اعلام شد آمار نرخ بیکاری تابستان سال 95 استان نسبت به سال 94، از 8.4 به 8.1 درصد کاهش یافته و رتبه اشتغال استان در کشور چهارم است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی سمنان لاین، تاریخ انتشار 20 آذر 1395، www.semnanline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
واقعا از درک شرایط بخش خصوصی توسط استاندار ممنونیم. حداقل درد ما رو می فهمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین