پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تجربه موفق اجرای طرح آزمایشی فروش جو و گندم در بورس طی سال۹۴، گفت: این محصولات در سال جاری نیز از طریق بورس فروخته خواهند شد.

شعارسال: محمود حجتی در خلال افتتاح شرکت تولیدات داروهای دامی ایران در گرمسار، ضمن اشاره به نحوه خرید گندم و جو تضمینی در سال ۹۵، ابراز داشت: سال گذشته گندم و جو در چند استان به صورت آزمایشی از طریق بورس اوراق بهادار فروخته شد و با تجربه نسبتا موفق سال ۹۴، خریداری گندم و جو از همین طریق، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی افزود: کشاورزان در سال جاری نیز باید منتظر فروش گندم و جوی خود در بورس باشند که این می تواند گام مهمی در حمایت از کشاورزان باشد همچنین جمع آوری گندم و جوی تولیدی در استان ها همچنان بر عهده تعاون روستایی، شرکت بازرگانی دولتی و شرکت غله قرار دارد و بورس تنها فروشنده این محصولات لقب خواهد گرفت.

*سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در بدنه این وزارتخانه، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده هستند اما این سیاست ها در جهاد کشاورزی پیرو همان موارد ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری قرار خواهند داشت.

حجتی درباره نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بدنه جهاد کشاورزی، توضیح داد: افزایش توان کشور در بخش های کشاورزی و دامداری یکی از مهمترین موارد مطروحه در سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان های تابعه است که امیدواریم با همدلی موجود در بدنه این وزارتخانه در سال جاری به این مهم دست یابیم.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش تولید محصولات استراتژیک با زمان بندی مشخص به تصویب شورای عالی اقتصاد رسیده و توسط معاونان رئیس جمهور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

*مشکلات عشایر سمنان بررسی می شود

وزیر کشاورزی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع عشایر سمنان اشاره کرد و گفت: بسیاری از عشایر این استان درخواست تمدید مهلت بازپرداخت خرید گندم و جو مدت دار را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام داشتند که در این باره باید بگویم با درخواست این عزیزان موافقت خواهم کرد.

حجتی افزود: برای دیدار و استماع مشکلات عشایر سمنان و به خصوص شهرستان گرمسار، به صورت حضوری در منطقه فیروز کوه حضور پیدا خواهم کرد.

وی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ، مبنی بر افتتاح شرکت تولیدی داروهای دامی ایران در گرمسار، ادامه داد: این شرکت تا کنون برای ۷۰ نفر اشتغال زایی را در دستور کار داشت که خوشبختانه با افتتاح فاز نخست آن می تواند ۲۰ درصد به اشتغال زایی این شرکت بیافزاید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31فروردین1395، کدخبر: 3602724: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین