پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
احمد توکلی خواهان توضیح درباره چرایی بلا تکلیف ماندن دو و نیم میلیارد دلار برداشت دولت قبل از صندوق توسعه ملی شد.

شعارسال: احمد توکلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، خواهان توضیح چرایی بلا تکلیف ماندن دو و نیم میلیارد دلار برداشت دولت قبل از صندوق توسعه ملی شد.

توکلی افزود: نه تنها این مبلغ به صندوق توسعه برنگشته بلکه در محلی به غیراز موارد یاد شده هزینه شده است.

در مقابل عبدالمهدی بخشنده نماینده دولت در این برنامه با تکذیب میزان دو و نیم میلیارد برداشت از صندوق گفت: اصل این مبلغ تنها یک میلیارد و صدو شصت میلیون دلار بوده که برای خریداری و انبار ذخایر راهبردی و واردات کالاهای کشاورزی اعم از گندم، کود و شکر و غیره هزینه شده است.

بخشنده همچنین گفت: این مبلغ به منظور رفع نیاز و تامین مواد اولیه و مورد نیاز وزارتخانه های صنعت و تجارت، بهداشت و جهاد کشاورزی صرف شده و مابقی آن به صندوق توسعه ملی باز پس داده شده است.

او خاطر نشان کرد: دولت قبل زمانی این هزینه را انجام داده است که ذخایر گندم در تهران به 21 روز و در برخی شهرستانها به سه روز رسیده بود بنابراین وارد کردن گندم در آن زمان امری ضروری بوده است.

احمد توکلی در ادامه به خریداری دو ساختمان توسط وزارت جهاد کشاورزی از محل برداشت از صندوق توسعه اشاره کرد گفت: دولت نه تنها دو و نیم میلیارد را صرف اهداف های یاد شده نکرده بلکه اقدام به خرید ساختمانهای غیر ضروری هم کرده است.

بخشنده با رد این مطلب افزود: ساختمانهای خریداری شده از محل فروش ساختمانهای قدیمی وزارت جهاد کشاورزی در سطح شهر تامین شده است و ارتباطی به مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی ندارد.

او به خرید های انجام شده مانند 800 میلیاردتومان کود شیمیایی و 800 میلیون یورو شکر اشاره کرد ادامه داد: هیچ کدام از تخلفات و اتهامات مطرح شده، متوجه وزارت جهاد کشاورزی و دولت قبل نیست و اگر کاری صورت گرفته کاملاً دارای مجوز بوده است.

احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی همچنان مصرانه تکرار و تاکید کرد: در هرحال دو و نیم میلیارد دلار مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به خانه باز نگشته است و مورد تخلف قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 29فروردین1395، کدخبر: 161135: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
واقعا از احمد توکلی و استدلال هاش خوشم میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین