پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت:‌ منشور حقوق شهروندی فرصت‌های برابر در زندگی اجتماعی را فراهم کرده و موجب تعلق خاطر ملی می‌شود.

شعارسال: الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در مراسم رونمایی از حقوق شهروندی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، درباره مراحل تدوین حقوق شهروندی گفت: پرداختن به حقوق شهروندی در دولت یازدهم نشان از توجه دولت و رئیس‌جمهوری به این امر به عنوان مسئولیتی بزرگ و اساسی دارد.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی فرصت‌های برابر را در زندگی اجتماعی فراهم می‌کند و سبب تعلق خاطر ملی می‌شود و مبنای آن شرافت و کرامت انسانی است.

امین‌زاده ادامه داد: منشور حقوق شهروندی مجموعه‌ای از حقوق اجتماعی و شهروندی است که رابطه آن یک طرفه نبوده و رابطه‌ای سه وجهی است از سویی رابطه دولت با مردم، مردم با دولت و مردم با مردم را مد نظر قرار داده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ادامه داد: تحقق حقوق شهروندی به معنای ایجاد فرصت‌های برابر برای بهبود زندگی افراد در حد توان دولت است که موجب نشاط اجتماعی و به دنبال آن بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

امین‌زاده با اشاره به اینکه «رئیس‌جمهوری برای نخستین بار وظیفه تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی را برعهده وی گذاشت»، گفت: ایشان با این امر برای حقوق شهروندی مرجعیتی بنیان نهادند که می‌تواند به عنوان پیشنهاد دولت برای پیشبرد قانون اساسی به عنوان مکمل و متمم آن در دولت فعلی و دولت‌های آینده نصب‌العین قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اجرای این منشور نیازمند همکاری تمام قوا، نهادها و مردم است.

امین‌زاده ادامه داد: باید توجه داشت تحقق این امر نیازمند حرکتی همه‌جانبه و رویکردی جامعه‌نگر، به دور از سیاست‌زدگی و شعارزدگی است و خوشبختانه رئیس‌جمهوری دستورات لازم را برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای این امر صادر کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود از محمد فرهادی وزیر علوم به منظور تصویب و افزودن دو واحد درسی حقوق شهروندی به مواد درسی دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کشور تشکر کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29آذر1395، کدخبر: 169351: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین