پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار تهران گفت: منشور حقوق شهروندی به عنوان یک اصل مهم در دستور کار شورای آموزش و پرورش این استان قرار می گیرد.
شعار سال:
سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در نشست مشترک شوراهای آموزش و پرورش استان تهران و شهرستان بهارستان که در محل فرمانداری بهارستان برگزار شد با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری افزود: منشور حقوق شهروندی یک تحول فرهنگی و اخلاقی در عمل به آموزه های انقلاب اسلامی و بازخوانی راهبردها، اصول قانون اساسی و نگاه عمیق دولت جمهوری اسلامی است که باید توسط مسئولان پیگیری و اجرایی شود.
وی اظهار کرد: با عملیاتی شدن این منشور، برنامه های جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی، اجتماعی و حقوقی به طور کامل محقق می شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران با طرح این سئوال که ممکن است عده ای بپرسند با وجود قانون اساسی چه نیازی به تدوین منشور حقوق شهروندی بود گفت: قانون اساسی تنها میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران است که بعد از انقلاب، یک بار به فرمان امام راحل بازنگری شد.
وی تصریح کرد: در این قانون در سه اصل به طور صریح و ضمنی تصریح شده که رئیس جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی است و توجه به حقوق شهروندی، راه های تحقق قانون اساسی را هموار و تسهیل می کند.
چاوشی افزود: دکتر روحانی معتقد است که باید این چارچوب و اصول را عملیاتی کنیم و تدوین منشور حقوق شهروندی نیز یکی از این اقدامات مهم است.
وی با بیان اینکه بعضی از حقوق مصرح ملت در قانون اساسی هنوز عملیاتی نشده، خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی راهبرد عملیاتی شدن بسیاری از اصول قانون اساسی و میثاق ملی است که تاکنون به آنها عمل نشده و یا ناقص مانده است.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران افزود: همه آحاد مردم باید از حقوق خود که در این منشور به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت مورد توجه قرار گرفته، آگاه شوند.
چاوشی تصریح کرد: تاکید بر آموزش همگانی حقوق شهروندی از ویژگی های مهم این منشور است که آموزش و پرورش و رسانه های تاثیرگذار باید جدی وارد شوند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به مواد مندرج در منشور حقوق شهروندی در خصوص آموزش و پرورش گفت: این منشور در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش استان تهران قرار می گیرد و باید در جلسات آتی در کنار مسایل جاری و مشکلات آموزش و پرورش به راهکارهای اجرایی منشور در حوزه وظایف تعلیم و تربیت پرداخته شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 29 آذر 1395، کد مطلب: 82352710 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین