پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: از سپاه و بسیج درخواست کرده‌ایم که دولت را در زمینه‌ی آموزش حقوق شهروندی کمک کند.

شعار سال: الهام امین زاده در همایش عفاف و حجاب اظهار کرد: خوشحالم که این امکان را بسیج و سپاه فراهم کردند تا در مورد حجاب در ایران صحبت کنیم. اگر جامعه ای بدون عفاف و حجاب باشد قطعا جامعه ای افسرده و بدون توسعه خواهد بود. برخلاف تبلیغاتی که اطاق فکرها برای کشورهایی مثل ما، انجام می دهند تا به ابتذال، لذت طلبی و خودخواهی در جامعه بیانجامد، خودشان عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: عفاف و رعایت عفت یک ویژگی نفسانی است و با زور جامعه، انجام نمی‌شود. پیامبر اکرم در شبهه جزیره عربستان، اسلام را برای نشاط تعامل و بالندگی مردم به آن‌ها هدیه داد. آنقدر فساد و بی بند و باری در آن سرزمین رواج داشت که هویت، نسبت و پدر و مادرشان معلوم نبود. پیامبر برای آن‌ها عفاف را به هدیه آورد.

امین زاده گفت: اگر زنی عفیف است و حجاب دارد دارای مصونیت و عفت است اما محدود نیست. عفاف ویژگی درونی اما حجاب ویژگی بیرونی است. قرآن می فرماید عفاف را در چشم، کلام و تحرکات اجتماعی خود رعایت کنید. اگر نگاه انسانی در زمینه ایجاد حجاب نباشد عفاف را هم درک نمی کنیم. عفاف و پوشش مناسب برای حفظ کرامت است. پیش از اینکه زن باشیم یا مرد، انسان و دارای اراده و اختیار هستیم.

وی تصریح کرد: روحیه عفیف یعنی اینکه می توانم خودم را کنترل کنم. اگر قرآن جلب نظر دیگران را نکوهش می کند منظورش ظواهر است اما مشارکت آنان در جامعه را نکوهش نکرده است. در یکی از این اجلاس ها که ٤٤ کشور حضور داشتند مواضع حقوقی ایران را تبیین می کردم. یکی از اساتید که دین بودایی داشت به من گفت امروز که دیدم از حقوق کشور خودت با چادر دفاع کردی من ارزش حجاب را فهمیدم چرا که فقط کلام تو را دیدم نه ظاهرت را.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: امروز می گویند برابری زن و مرد اما ١٤٠٠سال پیش قرآن گفته نفس واحده، یعنی حتی برتر از برابری را طرح کرده است. نگاه اسلام این است که اگر به زن توهین شود حق الله به گردن توهین کنندگان می افتد. ما باید به جوانانمان بگوییم مراعات عفاف و حجاب بدون حیا شراقت را از بین می برد. ابتذال زیبایی ندارد بلکه زشتی دارد. ما به هرکسی که حجاب را زیر سوال می‌برد می گوییم قانون کشور ما را باید رعایت کند.

وی ادامه داد: زن ایرانی کسی است که به فکر زنان لبنانی، یمنی و سوری است. پوشاک را وسیله می داند و در ظواهر نمی ماند. اما دولت در این زمینه هم وظایفی دارد، باید در حوزه اقتصاد اتحادیه پوشاک، پوشاکی فراهم کند که زیبا مناسب و فاخر باشد. دولت باید جلوی قاچاق ها را بگیرد. تولید کنندگان وارد شوند و با جنس و دوخت خوب پوشاک مناسب در اختیار مردم قرار دهند. باید برند ایرانی برای تولید و صادر کردن ایجاد شود. فرصت ارائه هنر به زنان مناطق مختلف که اکثرا محروم هستند بدهیم. باید نشان دهیم که زن ایرانی خانه داری را خانه نشینی نمی داند و تهدید ها رو تبدیل به فرصت می کتد.

امین زاده خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند زنان ایرانی نمی خواهند با فعالیت سیاسی، اجتماعی و هنری مردواره در جامعه حضور پیدا کنند بلکه می خواهند زنانگی و عفت خود را به نمایش بگذارند. مدیر و مدبر خانواده زن است. نیاز به آموزش زوج های جوان داریم که در یک گفتمان برد برد کنار هم باشند. اگر شما خواهران بسیجی می توانید، این آموزش ها را انجام دهید. زنانی که در زمان جنگ بودند خود خواه نبودند، امروز هم همسران مدافعان حرم چنین هستند.

وی گفت: دولت ما در حقوق شهروندی موظف کرده تا آموزش های مختلف را بر اساس سیاست تحکیم بنیاد خانواده و عفاف و حجاب پیش ببریم. من از بسیج حقوق دانها، خواستم به ما کمک کنند تا در مساجد و فرهنگسراها به آموزش قوانین بپردازند. نیروهای بسیجی می توانند به ما در زمینه آموزش حقوق شهروندی در سراسر ایران کمک کنند. من در پیام تبریک به سردار باقری از ایشان خواهش کردم تا به ما در زمینه ارتقا فرهنگ حقوقی کمک کنند و منتظر کمکشان هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 21 تیر 96، کدمطلب:96042112038، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
عفت فقط نفسانی نیست خانم رئیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین