پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با درخواست از سمن ها برای کمک به دیده شدن فضاهای اجتماعی گفت: در اواخر آذر ماه اگر رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را رونمایی کند، یک کار اجرایی و عملی در این زمینه است.

شعار سال:

الهام امین زاده در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به کلیه حقوق شهروندی که باید کلیه ارکان حکومت دستیابی به آن را تسهیل کنند گفت: حقوق شهروندی با توجه به سنت ها و عرف جامعه تعریف می شود.

وی افزود: روزگذشته، سالروز تصویب قانون اساسی بود، قانون اساسی نقشه مهندسی قدرت در کشور است و تعیین می کند هر کدام از قوا چه میزان اختیار دارند و حقوق اساسی مردم چیست.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با بیان اینکه از سازمان های مردم نهاد می خواهیم در شناساندن حقوق مردم به آنها بیشتر اهتمام کنند گفت: مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز حائز اهمیت است، شرکت ها باید به اطراف خود بنگرند، به عنوان مثال اگر پالایشگاهی ساخته می شود باید توجه کنند که در کنار آن مدرسه بسازند.

وی به مسئولیت فردی در کنار مسئولیت اجتماعی اشاره کرد وگفت: حادثه اخیر برخورد دو قطار و کشته شدن دهها نفر نمونه ای از حس عدم مسئولیت است. این عدم مسئولیت در فرد معتاد نیز وجود دارد. سازمان های مردم نهاد می توانند این حس مسئولیت را زنده کنند، چرا که دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

امین زاده ادامه داد: چشم ما به دست شما سمن هاست. در کنار اینها باید به مقوله پیشگیری توجه کرد، دولت به تنهایی نمی تواند با بحران اعتیاد برخورد کند.

وی به نقش سمن ها در قوانین اجرایی کشور اشاره و اظهار کرد: آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران اکنون وجود دارد و یک ماه پیش به تصویب رسید اما می تواند در قالب لایحه به مجلس برود زیرا قانون محکم تر است.از سمن ها خواهش می کنم به دولت کمک کنند تا فضاهای اجتماعی که کمرنگ دیده شده اند جایگاه خود را بازیابند. در اواخر آذر ماه اگر رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را رونمایی کند، یک کار اجرایی و عملی در این زمینه است.

وی تاکید کرد : سمن ها باید دیده شوند و کمک شوند تا بازوی توانمند برای یک حکمرانی مطلوب در ایران اسلامی باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ، کد مطلب:95091306817 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
بازم خانوم امین زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین