پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از زیان‌ده بودن 99 درصد فرودگاه‌های کشور خبر داد.

شعارسال: رحمت‌الله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، با بیان اینکه حدود 54 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور است، گفت: از این تعداد به طور قاطع می‌توان گفت 53 فرودگاه زیان ده است که البته این محاسبات با روش حسابداری دولتی و نه صنعتی انجام شده است.

وی اظهار کرد: 80 درصد ترافیک هوایی در 8 فرودگاه کشور است که همگی بین‌المللی هستند و مابقی فرودگاه‌ها حداقل‌های ترافیک‌ هوایی را دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: در عین حال هیچ یک از فرودگاه‌ها جز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به علت عدم تناسب میان درآمد و هزینه‌ها سودده نیستند. حتی فرودگاه مهرآباد که پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود نیز جزو فرودگاه‌های زیان‌ده کشور است.

پیش از این مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور هم بارها بر زیان‌ده بودن فرودگاه‌ها تاکید کرده بود. آن طور که محمدعلی ایلخانی گفته بود: فرودگاه‌های کشور بر مبنای کارکردهای سیاسی و نه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی ساخته می‌شوند که بر این اساس سرمایه گذاران بخش خصوصی خارجی و داخلی به علت نوع کارکرد این فرودگاه‌ها، رغبتی برای سرمایه گذاری در آن‌ها ندارند.

هرچند به نظر می‌رسد شرکت فرودگاه‌ها با توسعه طرح‌های خود به دنبال جذب سرمایه‌گذاری است، اما با این حال به نظر می‌رسد کماکان دو دو تا چهارتای صنعت فرودگاهی، زیان‌ده بودن فرودگاه‌ها را گزارش دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29آذر1395، کدخبر: 169349: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین