شعار سال: افزایش روزافزون ترافیک هوایی و رشد ساخت و ساز در اطراف فرودگاه، مزاحمت های ناشی از سروصدای پروازها در مسیر اوجگیری را براي ساکنان غرب فرودگاه مهرآباد به همراه دارد و طرح اين موضوع که ابتدا فرودگاه وجود داشته و سپس ساخت و ساز در اطراف آن شکل گرفته است، کمکي به حل یا کاهش اثرات مشکل نمی کند.
اخيرا جمعي از کنترلرهای ترافیک هوایی مهرآباد با نگرشی مسئولانه که ناشی از دغدغه های انسانی و زیست محیطی است، پیشنهاد اجرای طرح مهرآباد 2A را در دستور کار قرار داده اند که به موجب آن پروازها در راستای باند تا فاصله دو مایلی اوج گیری و سپس گردش به چپ مي كنند که اين امر آرامش نسبي ساكنان منطقه تهرانسر را از مزاحمت هاي ناشي از سروصداي پروزاهاي خروجي در پي دارد.
البته در نگاه کلان، عدم مواجهه با چنین مشکلاتی در شهرها نيازمند عزم جدی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران است تا با متقاعد كردن مدیریت کلان شهری و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست برای کریدور ورودی و خروجی ترافیک هوایی فرودگاه ها سهمی قایل شوند و توجه به مسیر اپروچ و اوجگیری پروازها در برنامه تفصیلی شهرها لحاظ شود.
بي شك در صورت لحاظ الزام هاي وجود فرودگاه اين زيرساخت مي تواند يكي از اركان توسعه و مزيت رقابتي شهرها باشد.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری کشور، تاریخ انتشار 21 بهمن 96، کد مطلب: 71500، www.airport.ir