پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات پشتوانه سامانه کنترل پروازی در زمان پایان عمر مفید آنها، گفت: این فعالیت‌‌ها در زمان‌های کم‌پروازی بین ساعات ۱۲ تا ۱۴ انجام می‌شود.

شعارسال: ابراهیم مرادی، با اشاره به نوسازی و به روز سازی بخشی از تجهیزات پشتوانه سامانه کنترل پروازی در روز جاری اظهار داشت: تجهیزات پشتیبان سامانه کنترل پروازی و رادارها نیز همانند قطعات هواپیما مدت زمان عمر مفید (Life Time) دارد و هر وقت این زمان به پایان رسید، ضروری است نوسازی شود.

وی با اشاره به اینکه این نوسازی اغلب در ساعات کم‌پروازی و زمان‌هایی که پیک پرواز نداریم انجام می‌شود، ادامه داد: در کشور ما کمترین پروازها بین ساعات 12 تا 14 در طول روز است که پروازهای داخلی کمتری در این ساعات انجام می‌شود.

مرادی اظهار داشت: ما تلاش کردیم‌ UPS مرکز کنترل فضای کشور را جابجا کردیم و هم اکنون هم سیستم رادار زیر بار رفته است و مشکلی ندارد.

عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی ایران گفت: در برخی سایت‌ها صحبت از تعطیلی مرکز کنترل فضای کشور شده است که آن را تکذیب می‌کنیم و چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و نقص فنی در کار نبوده است.

دقایقی پیش نیز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای ارتقای سطح ایمنی و دراجرای برنامه نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی، بعداز ظهر امروز به علت عملیات نوسازی بخشی از تجهیزات پشتیبان سامانه کنترل پروازی کشور، تعداد کمی از پروازهای داخلی دچار تاخیر احتمالی چند دقیقه ای خواهند شد.

بنابراین گزارش به دلیل به‌روزرسانی بخشی از سامانه‌های مرکز کنترل، تعویض UPS و به‌روز رسانی سرورهای AFTN ‌از ساعت 12 الی 14 امروز رادار مرکز کنترل از سرویس خارج شد و این در حالی بود که فعالیت کنترلر‌های ترافیک هوایی بدون وقفه اما براساس سرویس دستورالعملی ادامه داشت.

در این شرایط همه پروازهای عبوری از مرکز کنترل بدون وقفه انجام شد و براساس دستورالعمل‌های کنترل ترافیک هوایی پروازهای خروجی از فرودگاه‌ها با فواصل بیشتری انجام شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1شهریور1396، کدخبر: 13960601001007: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین