پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار وزیر بهداشت، بر حمایت همه جانبه رسانه ملی از نظام سلامت برای بالا بردن سطح سلامت مردم تاکید کرد.

شعارسال: دکتر علی عسکری روز سه شنبه میزبان وزیر و معاونین وزارت بهداشت بود.

رئیس رسانه ملی در این نشست، سازمان صدا و سیما را رسانه ای حاکمیتی دانست که همکار تمام دستگاه ها و حامی فعالیت های ارزشمند آنها به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که مردم با آن بسیار سر و کار دارند.

وی افزود: در کنار حمایت از همه دستگاه های خدمتگذار، نگاه ما به وزارت بهداشت که مجری طرح جامع سلامت است، نگاهی ویژه خواهد بود چراکه معتقدیم جامعه ای که از بهداشت و سلامت کافی برخوردار باشد جامعه ای آرمانی به شمار می رود.

علی عسکری، بهداشت را موضوعی کلیدی در جامعه دانست و تاکید کرد: رسانه ملی در برنامه های خود اهتمام ویژه ای به پرداختن به این موضوع دارد و راه اندازی شبکه های ۲۴ ساعته رادیویی و تلویزیونی «سلامت» و اختصاص بخش های مهمی از برنامه های اجتماعی در شبکه های مختلف، به مقوله بهداشت نشان از این نگاه سلامت محور است.

وی همچنین از توجه ویژه رسانه ملی به تولید برنامه هایی برای آموزش سلامت و تغذیه مادران خبر داد و افزود: مادران سکاندار سلامت جامعه هستند و برنامه ریزی ما روی آموزش مادران بطور جدی در حال پیگیری است.

رئیس رسانه ملی یادآور شد: باید از طریق رسانه به جامعه آموزش داد که به سلامت خود توجه بیشتری کنند. وی تصریح کرد: به همین علت نیز در شبکه های مختلف علاوه بر دو شبکه ویژه سلامت، بسته های متعدد پیام در قالب های متنوع تهیه می شود تا در عرصه سلامت آگاهی بخشی مناسبی به مردم انجام شود.

علی عسکری با تاکید بر اقدامات بزرگی که در حوزه سلامت برای مردم انجام شده، نقد سازنده را ابزاری برای اجرای عدالت دانست و افزود :اگر نقد در جای خود با ظرافت و هوشمندانه مطرح شود و هدف تخریب نباشد، بی شک اثرگذار خواهد بود و منافع آن به مردم خواهد رسید.

وی با اعلام آمادگی سازمان صدا و سیما برای انعکاس خدمات مفید و موثر در حوزه های مختلف خدمت رسانی به مردم گفت: اگر در جایی از یک کاستی انتقاد می شود، صرفا برای برطرف کردن آن است و قصد تخریب وجود ندارد.

رئیس رسانه ملی افزود: نقد رسانه نسبت به برخی سیاست ها مبتنی بر نقد منصفانه و سازنده است و لذا آمادگی داریم اگر جای اشکالی وجود دارد آن را برطرف کنیم.

علی عسکری اظهار داشت: من نیز نقد های مربوط به رسانه ملی را مطالعه می کنم و اگر منصفانه و با رویکرد سازنده باشد، آن را به مدیران ارجاع می دهم که به آن توجه کنند چون چنین نقد هایی را سازنده می دانم.

وی تبلیغ برای توسعه گردشگری سلامت را از جمله موضوعات همکاری صدا و سیما و وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود : کشورهای همسایه هیچ یک به اندازه ایران در حوزه سلامت پیشرفت نکرده اند و ما می توانیم با تبلیغ توانمندی های حوزه سلامت و بهداشت، به ویژه در شبکه های برون مرزی، حوزه گردشگری سلامت را فعال تر کنیم که به نوعی بازار یابی موثری در این زمینه خواهد بود.

علی عسکری در پایان آمادگی سازمان صدا و سیما را برای تقسیم وظایف و همکاری در جهت آموزش سلامت عمومی با وزارت بهداشت اعلام کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا شورای عالی سلامت سازمان صدا و سیما با همکاری وزارت بهداشت تشکیل شود و همچنین تفاهم نامه ای میان دو طرف به امضا برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30آذر1395، کدخبر: 3855602: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین