پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
رئیس جمهور بر استفاده صحیح از رسانه‌ها، ابزار‌های نوین اطلاع‌رسانی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در حوزه سلامت عمومی و امنیت غذایی تأکید کرد.

شعارسال به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، آقاي روحاني عصر چهارشنبه در جلسه شوراي عالي سلامت، افزود: امنيت غذايي و استانداردهاي کيفي بايد محور اطلاع‌رساني به جامعه و تبليغ محصولات غذايي باشد.

رئيس شوراي عالي سلامت همچنين با اشاره به اينکه «رفتار سياسي با سلامت مردم پذيرفتني نيست»، تأکيد کرد: نيازهاي بهداشتي مردم بايد بدون محدوديت و با سهولت در اختيار و دسترس آنها باشد.

در ادامه جلسه شورای عالی سلامت، «شاخص‌های عدالت در سلامت» به تصویب رسید که بر مبنای آن مناطق مختلف کشور اعم از استان‌ها و شهرستان‌ها، در حوزه‌های مختلف بهداشتی مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند و نظام مداخله برای رفع مشکلات به منظور برقراری عدالت تشکیل می‌شود.

همچنین در این جلسه سند ملی سالمندان تصویب شد که براساس آن دبیرخانه شورای ملی سالمندان تشکیل می‌شود که پیگیری حسن اجرای این سند را برعهده خواهد داشت.

تشکیل مجمع ملی سلامت و مجامع سلامت استانی، شهرستانی، محلی و کانون‌های اجتماعی محور از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی سلامت بود که بر مبنای آن نظام مشارکت در سلامت در سطح محلات تشکیل می‌شود.

همچنین در جلسه شورای عالی سلامت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص مجازی‌سازی نظام سلامت گزارشی ارائه کرد و مقرر شد کارگروهی با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور پیگیری این موضوع تشکیل شود.

در این جلسه همچنین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی فروشگاه‌های عرضه سموم و نیز اقدامات انجام شده در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر و آب‌های آشامیدنی و غنی‌سازی نان، گزارشی ارائه کرد.

                                                                                                                                           

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار:29 آذر 1396 ، کدخبر: ۱۹۵۵۵۶۷،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین