پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
با واگذاری اراضی کشاورزی به زنان و مشارکت آنان در حوزه تولید می توان زمینه اشتغال و حضور زنان را در بخش کشاورزی پررنگ کرد.

شعار سال: علی اکبر متقی فرد در نشست واگذاری زمین های کشاورزی به تشکلهای زنان روستایی، عشایر و زنان سرپرست خانوار برگزار شد، افزود: در حوزه تولید محصولات کشاورزی تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد بلکه در بیشتر عرصه های تولیدی بانوان توانستنه اند با توانمندیهای بالقوه خود از مردان پیشی بگیرند و موفق تر ظاهر بشوند.
وی در ادامه به اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در تامین امنیت غذایی اشاره و اظهارکرد: بانوان می توانند در این حوزه همپای مردان به ایفای نقش پرداخته و در حوزه عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تاثیرگذار باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه تشکلهای زنان روستایی استان باید فعال تر و پررنگ تر ظاهر شوند، افزود: در خیلی از استانهای کشور تشکلهای زنان روستایی با سرمایه های اندک توانسته اند از مزایا و تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده و اشتغالزایی ایجاد کنند که این موضوع در قزوین نیز باید جدی گرفته شود.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه واگذاری اراضی کشاورزی به تشکلهای زنان روستایی، عشایر ی و زنان سرپرست خانوار در این نشست بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری، تصریح کرد: امیدواریم با فعال تر شدن تشکلهای زنان روستایی و اجرای اینگونه طرح ها در حوزه کشاورزی بتوان گام موثری در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این نشست به نقش زنان روستایی و عشایر در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با واگذاری اراضی کشاورزی به زنان و مشارکت آنان در حوزه تولید می توان زمینه اشتغال و حضور زنان را در بخش کشاورزی پررنگ کرد.
رضا افلاطونی از طرح سازمان جهاد کشاورزی برای واگذاری اراضی کشاورزی به زنان روستایی ، عشایری و سرپرست خانواردر قالب تفاهم نامه با دستگاه ها از جمله اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.
۲۱ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و هشت شرکت تعاونی زنان در بخش کشاورزی فعال هستند که به فعالیت های کشاورزی و اشتغالزایی این حوزه در بخش بانوان کمک می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری تحلیلی و پژوهشی دهقان نیوز، تاریخ 17 آذر 95، کد مطلب: 27279: www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
ممکن است بشکل موردی انجام شود، ولی بعنوان یک نهضت و حرکت فراگیر، بدان پرداخته نخواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
س.ح75
طرح خوبیه
اینطوری میشه حتی دختران جوان رو هم تشویق به کار کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین