پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: بودجه سال 95 در حوزه آموزش زنان روستایی در این وزارتخانه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

شعارسال: فروغ‌السادات بنی‌هاشم ظهرشنبه در حاشیه همایش زن و پایداری منابع طبیعی و محیط‌زیست در مناطق روستایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زنان روستایی محور امنیت خانوار روستایی هستند، اظهار داشت: قرار گرفتن روز جهانی زن روستایی در کنار روز جهانی غذا و مبارزه با جهل و بی‌سوادی نشان‌دهنده نقش بسیار مهم زنان روستایی در امنیت غذایی، توسعه کشاورزی و مبارزه با جهل و بی‌سوادی است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش‌ها با حضور مسؤولان، صاحب‌نظران و محققان در دانشگاه فردوسی بیان کرد: برگزاری این نوع از همایش‌ها علاوه بر روشن شدن نقش مهم زنان روستایی در اشتغال و ارتقای کشاورزی سبب می‌شود تا صدای زنان روستایی و عشایری به گوش برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران جامعه برسد و درنتیجه این امر سبب می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌ها به قشر تلاشگر توجه بیشتری گردد.

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری در وزارت جهاد کشاورزی با ابراز تأسف نسبت نامشخص بودن سهم زنان روستایی در توسعه اشتغال و ارتقای تولیدات کشاورزی در مرکز آمار کشور اضافه کرد: با وجود اینکه زنان روستایی معمولاً در واحدهای تولیدی بسیار فعال هستند اما در مرکز آمار اطلاعات سرپرست ثبت می‌شود و واحدهای تولیدی نیز به اسم سرپرست خانوار است بنابراین متأسفانه در این بخش اطلاعات زنان روستایی ثبت نمی‌شود.

بنی‌هاشم فعالیت وزارت جهاد کشاورزی در حوزه زنان روستایی را در سه بخش برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی برشمرد و افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی در سه مقوله ظرفیت‌سازی، نهادسازی و توسعه اشتغال و کارآفرینی تلاش می‌کند از زنان روستایی زیر پوشش خود حمایت کند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات زنان روستایی را عدم دسترسی آسان به تسهیلات مالی و اعتباری دانست و تأکید کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی در بخش نهادسازی تلاش می‌کند از طریق تشکل‌های اقتصادی در قالب صندوق‌های اعتبارات خرد یا تعاونی‌های خانوادگی فامیلی، زمینه دسترسی زنان روستایی به تسهیلات مذکور را فراهم کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: بودجه امسال آموزش زنان روستایی در این وزارتخانه، حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که باهدف توسعه اشتغال و کارآفرینی با افزایش تولید اختصاص یافته است.

بنی‌هاشم بیان کرد: اگر بودجه دستگاه‌های مرتبط با اشتغال و آموزش زنان روستایی به‌صورت ملی تعیین شود بی‌تردید این امر در کشور توسعه پیدا می‌کند و به گسترش ارتقای توانمندی و مشارکت زنان روستایی منجر می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24مهر1395، کدخبر: 13950724001000: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین