پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
نماینده مردم فریمان دولت را مکلف به ایجاد مصونیت در تأمین امنیت غذایی مردم دانست و تأکید کرد: با توجه به اهمیت و آثاری که محصولات تراریخته در زندگی مردم دارد، باید حتی‌الامکان برای تأمین امنیت غذایی مصونیت لازم فراهم شود.

شعار سال: سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر ممنوعیت واردات، تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) اظهار داشت: با توجه به اهمیت و آثاری که محصولات تراریخته در زندگی مردم دارد، باید حتی‌الامکان برای تأمین امنیت غذایی مردم تلاش کرده و مصونیت لازم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه آثار سوء مسائل بیولوژیکی در دنیا شناخته شده است و حتی در نسل‌های آینده نیز می‌تواند مؤثر باشد، گفت: با توجه به همه این مسائل باید امنیت غذایی مردم تأمین شود؛ زیرا با کار بر تغذیه و محصولات کشاورزی، توانسته‌اند تغییراتی روی انسانها ایجاد کنند.

نماینده مردم فریمان با تأکید بر اینکه دولت مکلف است مصونیت لازم را برای امنیت غذایی مردم ایجاد کند، خاطر نشان کرد: بنابراین ممنوعیت ایجاد شده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مناسب است؛ زیرا طی جلسات متعددی در مجلس و خارج از مجلس با حضور کارشناسان مربوطه و متخصص این حوزه برگزار شده است که نتیجه آن مصوبه کمیسیون تلفیق است.

پس از اعتراضهای متعدد و شدید نسبت به ورود و کشت محصولات تراریخته در برنامه ششم توسعه، کمیسیون کشاورزی مجلس مصوبه‌ای را برای ممنوعیت ورود این محصولات به کشور تنظیم و پس از بررسی به کمیسیون تلفیق ارسال کرد و در نهایت کمیسیون تلفیق نیز پس از مدتی بررسی و جلسات کارشناسی، مصوبه را با تغییراتی تصویب نمود. بر اساس این مصوبه واردات، صادرات، تولید و کشت، توزیع و مصرف عمومی محصولات تراریخته به کشور بدون مجوز از مراجع ذی‌ربط ممنوع اعلام شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کد مطلب: 1276317، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
واقعا این اخباری که به اسم مرتبط زدین، به خبر مرتبطه؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین