پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم مردم ما آزمایشگاه محصولات تراریخته سایر کشورها شوند، اگر در سایر کشورها بعضی از محصولات دستکاری ژنتیکی می‌شوند، باید در همان کشور آزمایش شوند.

شعار سال: عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهمین جشنواره ارگانیک امسال از 11 دی‌ماه به مدت یک هفته در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و بیش از 100 غرفه محصولات طبیعی و ارگانیک خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

وی افزود: با توجه به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تقاضا می‌شود دیگر دستگاه‌های ذیربط نیز به صورت جدی‌تر در این زمینه که با سلامت مردم عجین است وارد شوند و تولید محصولات ارگانیک روز به روز افزایش یابد.

رحیمی گفت: امروز در 23 بازار میادین میوه و تره‌بار شهر تهران محصولات غذایی ارگانیک عرضه می‌شود که باید نسبت به فرهنگ‌سازی استفاده از غذای سالم در کشور و به خصوص پایتخت اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم قابل معامله نیست، گفت: نیاز هر شهر سالم شهروند سالم است و شهروندان نیز با استفاده از محصولات غذایی سالم می‌توانند سلامت خود را حفظ کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بیان داشت: نباید اجازه دهیم مردم ما آزمایشگاه محصولات تراریخته سایر کشورها بشوند. اگر در دیگر کشورها دست‌کاری ژنیکی بر روی محصولی ایجاد می‌کنند باید در کشور خود نسبت به آزمایش آن محصول اقدام کنند نه اینکه در دیگر کشورها آزمایش شود.

وی افزود‌: در جشنواره محصولات ارگانیک نیز کمیته‌های بازرسی و کنترل را مستقر کرده‌ایم و از محصولاتی که به نمایشگاه وارد می‌شود آزمایش می‌گیریم اگر غیر ارگانیک باشد با آنها برخورد خواهد شد.

رحیمی بیان داشت:‌ 206 بازار میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران دایر است که تا پایان سال به 230 بازار افزایش خواهد یافت.

وی به تکریم خریدار در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته محصولات در این میادین به صورت دست‌چین شده عرضه می‌شود و با توجه به اینکه بعضی از سبزی‌ها با گل و ریشه به دست مصرف‌کننده می‌رسید از سال گذشته مقرر شد هیچگونه سبزی با گل و ریشه در میادین عرضه نشود و افزایش قیمتی نیز در این خصوص نداشته باشند.

وی تأکید کرد: 130 تن سبزی در طول سال در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود که 30 درصد سبزی‌ها گل و ریشه بودند که در یکسال 18.5 میلیارد تومان پول از جیب مردم برای خرید سبزی با گل و ریشه خرج می‌شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تأکید کرد: استفاده از محصولات تراریخته در کشور ما به صلاح مردم نیست و باید در این خصوص اقدامات جدی صورت بگیرد.

رحیمی بیان داشت: از 5 سال گذشته تمامی محصولات میوه و تره‌بار و همین طور مواد لبنی و پروتئینی در شهر تهران پایش می‌شوند و نتایج آن در 4 فصل سال در اختیار اعضای شورای شهر برای دیگر اقدامات قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا نمایشگاه محصولات ارگانیک در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود،‌گفت: این یک نمایشگاه کوچک مقیاس است و نمایشگاه تخصصی با جمعیت زیاد محسوب نمی‌شود برای همین در بوستان گفت‌وگو برگزار شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 6 دي 1395، کد مطلب: 13951006000702:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
آقای رحیمی خیلی شفاف بگوید چه کاری از دستشان بر می آید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین