پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
ابتلا به سرطان تنها يکي از عوارض استفاده بي رويه کودهاي شيميايي است. کشورهای اتریش،ایتالیا وآلمان با وجود وسعت کمی که دارند بالغ بر 800 هزار هکتار از محصولات کشاورزی شان حاصل کشت ارگانیک است.

شعار سال: به طور کلی اصطلاح کود یا فرتی لایزر به هر نوع ماده معدنی یا آلی که دارای یک یا چند عنصر غذایی باشد اطلاق می گردد.

کودها به چند دسته کودهای شیمیایی، کود آلی و کود بیولوژیک تقسیم می شوند.

کودهای شیمیایی را بر اساس نوع عنصر تقسیم بندی می کنندبه عنوان مثال کودهای ازتی، فسفری و پتاسیمی دارای یک یا دو عنصر هستند ولی اگر یک کودی همه عناصر را با هم داشته باشد اصطلاحاً کود کامل نامیده می شود.

آمونیاکی که طی این واکنش تولید می شود یک کود ازت استکود ازته با ٨٢ درصد نیتروژن یا ازت در خیلی از کشورها مستقیماً به عنوان کود در خاک تزریق می شود و در ایران امکانات برای مصرف آن کم است.

امروزه نیز در زمین های کشاورزی بصورت بسیار شدید از نوع کود شیمیایی استفاده می کنندمتاسفانه در کشور ما میزان مصرف کود در بخش کشاورزی بسیار بالا وسالانه حدود 5/4 میلیون تن است که 87 درصد آن را کودهای اوره-فسفره تشکیل می دهد.

در هر هکتار 6تا8کیسه کود شیمیایی استفاده میشود اما متاسفانه این کود برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار مضر استابتلا به سرطان تنها يکي از عوارض استفاده بي رويه ی کودهاي شيميايي است.

علاوه بر اين مسئله کودهاي شيميايي و يا آفت کش هايي که نيمه عمر طولاني تري دارند در صورتي که در زمان عرضه محصولات به بازار، سموم به کار برده شده تجزيه و بي اثر نشده باشند، مي توانند به طور ثانويه به مصرف کنندگان انتقال پيدا کرده و سلامتي و نشاط آنها را تحت تاثير قرار دهند.

حساسيت هاي پوستي و مختل شدن سيستم ايمني بدن و ابتلا به بيماري هاي خودايمني نظير ام اس و ديابت هاي زودرس وابسته به انسولين نيز از ديگر عوارض استفاده بي رويه از کودهاي شيميايي است.

کشورهای اتریش،ایتالیا وآلمان با وجود وسعت کمی که دارند بالغ بر 800 هزار هکتار از محصولات کشاورزی شان حاصل کشت ارگانیک است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کلید فارس، تاریخ 16 شهریور 95 ، کد مطلب: 1452: www.kelidefars.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین