پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
محمد رضا داوری دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ شرکت تحت نظارت انجمن ارگانیک ایران هستند، و برای کسب اطلاع از فروشنده ها و تولید کنندگان ارگانیک بهتر است علاقه مندان برای شناخت این شرکت ها به سایت انجمن ارگانیک ایران مراجعه کنند.
شعارسال: دبیر انجمن ارگانیک ایران، نظارت بر روی محصولات و شرکت های ارگانیک حاضر در را از جمله وظایف خود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه این انجمن شناساندن ارگانیک های واقعی به مردم و کمک به کشاورزان در رساندن محصولات ارگانیک به دست مردم است گفت: مردم باید توجه داشته باشند محصولی ارگانیک است که گواهی و لوگوی ارگانیک داشته باشد.داوری اعلام کرد: انجمن ارگانیک که در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی،ارگانیک و صنایع وابسته حضور دارد، بر روی محصولات و شرکت های ارگانیک حاضر در نمایشگاه نظارت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی افراد سودجو از اسم ارگانیک سوء استفاده می کنند گفت: بسیاری تولید کنندگانی هم که ارگانیک را نمی شناسند تصور می کنند محصولی که سم و کود کمتری خورده است، ارگانیک محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارگانیک استانداردهای خاص خود را دارد تصریح کرد: به هیچ عنوان سم و کودهای مصنوعی و شیمیایی در ارگانیک استفاده نمی شود . باید توجه داشته باشیم در ارگانیک ها از بذرهای تراریخته هم استفاده نمی شود.

دبیر انجمن ارگانیک تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند محصولی ارگانیک است که گواهی داشته باشد و لوگوی ارگانیک داشته باشد و در غیر این صورت به هیچ عنوان ادعای تولید کننده و فروشنده بر ارگانیک بودن محصول قابل قبول نیست.

داوری گفت: در حال حاضر حدود ۴۰شرکت تحت نظارت انجمن ارگانیک ایران هستند، و برای کسب اطلاع از فروشنده ها و تولید کنندگان ارگانیک بهتر است به سایت این انجمن مراجعه شود.

وی در ادامه افزود: در تولیدات ارگانیک ۴ اصل وجود دارد که شامل اصل عدالت، انصاف و سلامت است که شامل سلامت کارگر و فعالان هم مورد توجه قرار می گیرد و علاوه براین ارگانیک کاران در تلاش هستند کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند.

دبیر انجمن ارگانیک با اشاره به اینکه بارور کردن و حاضلخیزی خاک از جمله تاکیدات ارگانیک است و روش های هیدروپونیک و ایروپونیک از نظر کشاورز ارگانیک پذیرفته نیست و پایه محصولات ارگانیک حتما باید از خاک باشد.

به گفته داوری این انجمن یازده سال است فعالیت خود را آغاز کرده است و آموزش و ترویج و برگزاری همایش ها و سمینارها از جمله فعالیت های آن بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک تهران، تاریخ انتشار: 19 آذر 1395، کدخبر: ۳۴۰۷۹۵، www.tabnaktehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
مرجعیت انجمن ارگانیک را چه کسی تایید می کند. این فقط یک انجمن صنفی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین