پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
مدیرکل مقابله با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی گفت: وارادات لوازم آرایشی‌بهداشتی به صورت قاچاق، حدود ۲۴۰ درصد سود دارد. متأسفانه این سود بالا و تنوع محصولات، باعث رشد مصرف لوازم آرایشی‌بهداشتی قاچاق در کشور شده است.

شعار سال:

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل مقابله با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در تشریح اجرای طرح نظارت بر آرایشگاه‌ها که از هفته گذشته آغاز شده است گفت: کارهای عجیب و مداخلات در امور پزشکی که توسط برخی آرایشگاه‌ها صورت می گرفت باعث شد تعزیرات حکومتی به همراه نیروی انتظامی، سازمان غذاودارو، طرحی را برای نظارت بر آرایشگاه‌ها اجرایی کند.

وی با بیان اینکه عمده لوازم آرایشی که در آرایشگاه‌های غیرمجاز استفاده می‌شود قاچاق است گفت: تمام آرایشگاه‌ها اعم از مجاز و غیرمجاز مشمول اجرای این طرح هستند؛ البته وقوع تخلف در آرایشگاه‌های مجاز قطعا کمتر است. توصیه ما به بانوان نیز این است که فقط به آرایشگاه‌های دارای جواز مربوطه مراجعه کنند. برخی آرایشگاه‌ها از مواد آرایشی کاملا غیراستاندارد استفاده می‌کنند.

اجتهادی درباره اینکه آیا لزوما کالایی که قاچاق است، غیراستاندارد هم است تصریح کرد: درباره کالاهای سلامت که لوازم آرایشی‌بهداشتی یکی از زیرمجموعه‌های آن است، یکی از دلایل اساسی ورود آنها به صورت قاچاق، عدم رعایت سلامت است. ما اینجا کاری به وجوهی که باید به دولت پرداخت شود و نمی‌شود نداریم زیرا بحث اصلی این است که این کالاها نمی‌توانند از راه قانونی از نظارت‌های بهداشتی و استاندارد عبور کنند و به همین دلیل به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

سود 240 درصدی قاچاق لوازم آرایشی

مدیرکل مقابله با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: به همین دلیل است که وارادات لوازم آرایشی‌بهداشتی به صورت قاچاق، حدود 240 درصد سود دارد. متأسفانه این سود بالا و تنوع محصولات، باعث رشد مصرف لوازم آرایشی‌بهداشتی قاچاق در کشور شده است.

وی گفت: برخی می‌گویند ایران در خاورمیانه رتبه اول مصرف این محصولات را دارد اما وزارت بهداشت می‌گوید ایران بعد از عربستان در رتبه دوم است؛ به هر حال در هر رتبه‌ای که باشیم بین 50 تا 55 درصد لوازم آرایشی مصرفی در کشور قاچاق است.

اجتهادی درباره اینکه با آرایشگاه‌های خانگی چگونه برخورد می‌شود اظهار داشت: اجرای این بخش از طرح،‌ روند خاص خودش را دارد؛ بعد از اینکه تحقیقات لازم انجام شد، اجرای آن نیاز به دستور قضایی دارد که با رعایت مراتب قانونی و لحاظ حقوق افراد اقدام لازم انجام می‌شود.

انجام امور کاملا تخصصی پزشکی در برخی آرایشگاه‌ها

وی گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شده است، بسیاری از اموری که باید پزشکان در مطب یا بیمارستان با حضور متخصص بیهوشی انجام دهند، در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود

مدیرکل مقابله با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: این طرح مواردی مانند دخالت در امور پزشکی، تتو، خالکوبی و مواردی از این دست را شامل می‌شود و در مواردی که نیاز باشد، سازمان غذاودارو، نیروی انتظامی و دادستانی نیز ورود خواهند کرد. تأکید ما به شهروندان این است که جایی که مطمئن نیستند از لوازم آرایشی استفاده نکند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 دی 1395، کد مطلب: 1276200 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین