پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران ایجاد هرگونه محدودیت و ممنوعیت روی واردات مسواک و خمیردندان را به نفع قاچاقچیان دانست و گفت: این کار روی سلامت مردم تبعات منفی زیادی خواهد داشت.

شعار سال: موسی احمدزاده درباره پیشنهاد اخیر سازمان توسعه تجارت درخصوص ایجاد محدودیت و ممنوعیت روی واردات مسواک و خمیردندان توضیح داد: محدودیت و ممنوعیت کالاهایی مانند مسواک و خمیردندان که بطور مستقیم با بهداشت و سلامت مردم سروکار دارند بسیار خطرناک است و ما از دولت انتظار داریم قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه تحقیقات میدانی انجام دهد.

وی با بیان اینکه این تصمیم اصلا مدبرانه نیست و هیچ‌گونه آینده‌نگری در این زمینه نشده است، عنوان کرد: مسواک و خمیردندان جزو لاینفک سبد کالاهای بهداشتی و سلامت مردم است و محروم کردن مردم از محصولات باکیفیت در این زمینه اجحاف در حق آنها است.

او با اشاره به اینکه میزان تولید داخلی مسواک و خمیردندان کفاف نیاز بازار داخلی را نمی‌دهد، گفت: در عین حال تولید برخی از خمیردندان‌ها و مسواک‌های تخصصی نیز بسیار اندک است و قطعا محدودیت و ممنوعیت واردات آنها منجر به تشدید قاچاق این محصولات به بازار ایران خواهد شد و زمینه عرضه هرچه بیشتر کالاهای تقلبی در بازار نیز فراهم می‌شود.

احمدزاده یادآوری کرد: معاون اول رئیس جمهوری دستور داده بود که هیچ دستگاه دولتی بدون مشورت با تشکل‌های بخش خصوصی هیچ بخشنامه یا قانونی را تصویب نکند اما متاسفانه شاهدیم که در این زمینه هیچ مشورتی با تشکل تخصصی مربوطه صورت نگرفته است.

دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: وظیفه تامین سلامت مردم با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نه با وزارت صمت و این در حالیست که سازمان غذا و دارو نیز از پیشنهاد محدودیت و ممنوعیت واردات خمیردندان و مسواک بی‌اطلاع بوده است.

او با تاکید بر اینکه واردات کالاهای سلامت‌محور یک کار تخصصی و کاملا پیچیده است، اظهار کرد: یک بازرگان واقعی هرگز کالای تقلبی وارد کشور نمی‌کند. این در حالیست که در صورت اجرایی شدن پیشنهاد محدودیت یا ممنوعیت واردات اخیر عملا زمینه برای فعالیت افرادی که در بازار سیاه کار می‌کنند، فراهم می‌شود.

احمدزاده گفت: همیشه اعلام کرده‌ایم که اگر دولت قصد دارد در حوزه آرایشی و بهداشتی تصمیم‌گیری کند بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت کند و ما حاضریم دودستی تجربیات خود را در این حوزه تقدیم دولت کنیم. بدون دانش، تجربه و هنر تصمیم‌گیری درباره هر موضوعی نتیجه نخواهد داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 7 آذر 96، کد مطلب: 10803: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین