پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران گفت: 47.4 درصد از سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به شیوه اینترنتی انجام شد.
شعار سال: علیرضا زاهدیان امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از دست‌اندرکاران سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 که در مرکز همایش‌ وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: طراحی این سرشماری بیش از 2 سال به طور انجامید و 20 گروه کاری بررسی و آزمایش آن را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه 170 نفر در طراحی این سرشماری مشارکت کردند، افزود: 700 فعالیت در قالب زمانی سرشماری رصد شد.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران با اشاره به حضور 5 هزار و 200 مدرس در سرشماری تصریح کرد: 40 هزار نفر در این سرشماری کنار هم قرار گرفتند، تا کار بزرگی رقم بخورد.

به گفته زاهدیان 52.2 درصد آمارگیران آقا و مابقی خانم بودند. همچنین 11 درصد از آمارگیران تحصیلات دیپلم، 8 درصد فوق‌دیپلم ، 64 درصد لیسانس و 15 درصد فوق‌لیسانس داشتنند.

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران تاکید کرد: 47.4 درصد سرشماری به شکل اینترنتی انجام شد که هزینه سرشماری برای هر نفر کمتر از 0.5 دلار بود که این هزینه در اروپا 7.8 دلار بود.

وی ادامه داد: به دلیل استفاده از شیوه اینترنتی در سرشماری صرفه‌جویی 25 هزار نفری صورت گرفت.

زاهدیان با اشاره به نوآوری در سرشماری تصریح کرد: از شیوه ترکیبی تبلت،‌ تلفن و اینترنت استفاده شده و کار بزرگ این بود که پرسشنامه‌های کاغذی حذف شد. در عین حال همگام سازی سامانه تبلتی و اینترنتی از دیگر مباحث مهم بود که پیشگیری‌های فنی و اطلاعاتی خاصی داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 13951006000451، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
خیلی خوشحالید که سرشماری اینترنتی هم انجام دادین نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین