پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ذیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان 6 کمیسیون فعال هستند، گفت: یکی از این کمیسیون‌ها کمیسیون اقتصاد، اشتغال و مسکن است و با توجه به نبود آمار مناسب در زمینه اشتغال و مسکن جوانان تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط آمارهای مورد نیاز در این حوزه استخراج شود.

شعارسال: سید جواد رضوی افزود: مباحث خوبی در کمیسیون اقتصاد، اشتغال، مسکن با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صاحبنظران این حوزه مطرح شده است. مهمترین اشکالی که به آن بر می‌خوریم، نبود آمار و اطلاعات درست و مناسب از وضعیت جوانان در بخشهای مختلف است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: به منظور اتخاذ هر تصمیمی نیازمند آمار و اطلاعات درست هستیم و فقدان این آمارها باعث شده است در زمینه‌های مختلف برای سیاستگذاری مناسب نتوان اقدام کرد.

وی با اشاره به یکی از اهداف کمیسیون اقتصاد،اشتغال و مسکن اظهارکرد: یکی از اهدافی که در کمیسیونها پیگیری می‌کنیم، تولید آمارهاست بنابراین تلاش می‌کنیم از طریق مذاکره با مرکز آمار ایران و سایر بخشها آمارهای درستی از گروه سنی که مخاطب ما هستند استخراج کنیم و متناسب با آن در بخشهای مختلف تحلیل ارایه بدهیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حوزه اشتغال آمارهای خوبی در دست تدوین است، گفت: گزارش مربوط به این آمارها در حال آماده‌سازی است و در یکی دو ماه آینده در چندین حوزه و شاخص آمارها را منتشر می‌کنیم. هرچند که وزارت ورزش و جوانان مرجع آمار نیست و مرکز آمار ایران مرجع محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آمار مسکن جوانان اظهارکرد: حوزه مسکن یکی از حوزه‌هایی بود که به تفکیک گروه سنی هیچ آماری نداشتیم اما بخشی از قانون بودجه سال 94 مربوط به یارانه تسهیلات مسکن زوجهای جوان بود البته متولی تحقق این امر وزارت راه و شهرسازی است. ما به عنوان ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و دبیرخانه شورای عالی جوانان وظیفه داشتیم مکاتباتی با همه دستگاه‌هایی که مخاطب این مصوبه بودند، انجام دهیم و از آن‌ها درخواست کردیم در صورت تخصیص اعتبار برای اجرای این بند به ما گزارشی ارایه دهند.

رضوی در پایان گفت: یکی از اهداف ما در کمیسیون اقتصاد، اشتغال و مسکن این است که از درون مجموع بسته‌های حمایتی و سیاست‌های حمایتی که دولت در حوزه مسکن دنبال می‌کند بتوانیم سیاستهای حمایتی برای مسکن جوانان استخراج و به عنوان یکی از نتایج کمیسیون در ستاد ملی ساماندهی مطرح کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار: 7آذر1394، کدخبر: 94090704168: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین