پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان از اجراي طرح نشانگرهاي تغذيه‌اي در95 درصد از کارخانه‌هاي همدان خبر داد و گفت: تا 15 دي ماه كارخانه‌ها فرصت داند تا اين طرح را اجرا كنند.
شعارسال: محمد کاظم‌زاده امروز در همدان از اجرای طرح نشانگرهای تغذیه‌ای در 95 درصد از کارخانه‌های همدان خبر داد و اظهار کرد: اکنون تعداد قابل توجهی از کارخانه‌های مواد غذایی همدان اجرای طرح نشانگرهای تغذیه‌ای را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال صد درصد از محصولات کارخانه‌های همدان دارای نشانگرهای خواهند شد، گفت: در حال حاضر تنها استانی هستیم که در کشور درصد قابل توجهی از محصولات کارخانه‌ها دارای نشانگرهای تغذیه‌ای هستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان با بیان اینکه 85 درصد از کارخانه‌های کشور طرح نشانگرهای تغذیه‌ای را اجرا می‌کنند، افزود: استان همدان به نسبت کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه‌هایی که فعلاً این طرح را اجرا نکرده‌اند تا 15 دی ماه امسال وقت دارند، گفت: از این تاریخ به بعد هر نوع محصولی بدون نشانگرهای تغذیه‌ای به سطح عرضه وارد شود ما آنها ضبط خواهیم و به متخلفان نیز تذکر خواهیم داد که البته از لحاظ قانونی نیز جریمه خواهند شد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه کارخانه‌های باقی مانده قول اجرای طرح را تا 15 دی ماه داده‌اند، افزود:‌ اکنون پنج درصد با هدف اصلی فاصله داریم که امیدواریم به میزان صد درصدی برسیم.

وی با اشاره به نصب برچسب‌های نشانگرهای رنگی که به عنوان شناسنامه محصول به شمار می آیند، تصریح کرد: اجرای طرح نشانگرهای تغذیه‌ای در راستای رعایت استانداردهای مورد نظر، سلامت محصولات غذایی و جلوگیری از بیماریهای غیرواگیر است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان با اشاره به اینکه موارد اصلی مندرج بر روی برچسب‌ها شامل نام محصول، نام تجاری، ترکیبات تشکیل دهنده، وزن، حجم و نام و نشان تولیدکننده، اطلاعات هشداردهنده و نشان سازمان غذا و دارو است، گفت: نشانگرها میزان قند، چربی، نمک، اسیدهای چرب ترانس را در پنج ردیف با رنگ‌های سبز، نارنجی، سفید و قرمز نمایان می کنند.

وی با بیان اینکه نشانگرها به عنوان راهنمای تغذیه‌ای مناسب برای انتخاب مواد غذایی سالم‌تر به شمار می‌آیند، خواستار تهیه مواد غذایی دارای برچسب‌ نشانگرهای تغذیه‌ای شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان همدان، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کدخبر: 13951009000938، www.hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین