پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۴۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ سود بین بانکی افزایش یافته است و ۸۰ درصد از فعالان اقتصادی مشکل خود را بانک‌ها می‌دانند.
شعار سال:

محمدرضا پورابراهیمی امروز در دومین همایش مالی و اسلامی در دانشگاه الزهرا(س) گفت: حرکتهای خوبی در حوزه بازار سرمایه در حیطه قانونگذاری صورت گرفته که آثار مثبت آن هنوز هم قابل مشاهده است، این در حالی است که در دوران جنگ تحمیلی مباحث مرتبط با آن متوقف شد که نقطه عطف آن تصویب قانون بازار سرمایه بود. البته در قانون رفع موانع تولید نیز طراحی بازار بدهی در کشور صورت گرفت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته انتقادهایی به بازار بدهی وجود دارد، چرا که تامین مالی بخش دولتی به جای بخش خصوصی در این بازار اولویت قرار گرفته است و به نوعی نرخ شکنی می کند.
وی تصریح کرد: نرخ سود بین بانکی هم اکنون افزایش یافته، در حالی که باید این مسیر اصلاح می‌شد؛ البته اقداماتی که به تازگی انجام شده که قابل تاکید است، به نحوی که یکی از ارکان توسعه فعالیتهای اقتصادی در کشور اصل شفافیت اطلاعات است که متاسفانه شاهد عدم افشای اطلاعات هستیم.
به گفته پورابراهیمی، تمام نهادهایی که در حوزه فعالیت عمومی هستند، باید اطلاعات را افشا کنند، در حالی که اکنون هفت هزار خیریه در کشور داریم که هیچ یک صورتهای مالی خود را افشا نمی کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون تمام نهادهای انقلابی و سیاسی و حتی خیریه ها و موقوفه ها باید صورتهای مالی را افشا کنند که متولی افشا نیز سازمان بورس است که اگر این کار را نهادها انجام ندهند، تغییرات آنها ثبت نمی شود و حسابهای بانکی انها محدود خواهد شد.
وی افزود: حمایت از ایجاد فعالیتهای بورس کالا برای ابزارهای مالی بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و موضوع استفاده از سلف، سلف موازی و معاملات احتیار نیز در صحن مورد توجه واقع شده است، این در حالی است که برای اصلاح قانون بانکداری نیز اقداماتی در حال انجام است.
پورابراهیمی گفت: دغدغه فعالان اقتصادی حوزه نظام بانکی و ساختارهای آن است که بر این اساس در مرکز پژوهشهای مجلس هر سه ماه یکبار مشکلات کسب و کار را بررسی می کند که 80 درصد از فعالان اقتصادی مشکل خود را بانکها می دانند.
وی افزود: سه هفته قبل با مراجع عظام برای قانون بانکداری جلساتی برگزار شد که با استقبال ایشان مواجه شد؛ الان این ظرفیت وجود دارد که این نظرات کارشناسی را دریافت کنیم. تا به حال خبری از لوایح مجلس نیست و به نظر هم نمی‌رسد تا پایان دولت هم آن را ارائه کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 دی 1395، شماره مطلب: 13951012000445: www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
اشتباه می کنند. مشکل وجود یک دولت تمامیت طلب در حوزه اقتصاد است.
دولت رو چه به اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین