پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
رئیس جهاد دانشگاهی کشور از اجرای طرح ملی توسعه گردو و صنایع جانبی آن در کشور با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: به دنبال تبدیل چهارمحال و بختیاری به پایلوت این طرح هستیم.

شعار سال: حمیدرضا طیبی 11 دی‌ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از منابع جهاد دانشگاهی دولتی است، گفت: بودجه جهاد دانشگاهی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و برای تامین اعتبار مورد نیاز باید از وام‌های بانکی و بخش خصوصی کمک گرفت.

وی با اشاره به وجود تجارب بالا جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف، شرایط برای کار را فراهم دانست و افزود: برای استفاده از تجارب نیاز به زیرساخت‌های موردنیاز مانند پرورش گیاهان داوریی که نیاز به زمین مناسب است و همچنین در زمینه‌های باغ و باغداری این نیاز احساس می‌شود.

طیبی بومی‌سازی، اصلاح نبات و تکثیر علمی را شاخص‌ترین اهداف جهاد دانشگاهی در بخش کشاورزی خواند و اظهار کرد: در بحث کشت باید از ظرفیت بخش خصوصی و مردم استفاده کرد.

وی یکی از برنامه‌های اصلی جهاد دانشگاهی را تولید عصاره و داروی گیاهی دانست و تصریح کرد: اصلاح و تکثیر نژادهای مرغوب گردو از برنامه‌های متمرکز جهاد دانشگاهی در بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: با جهاد کشاورزی در رابطه با بذرهای هیبریدی به توافق رسیده‌ایم و قرار است برخی از این بذرها را از خارج وارد کنیم.

طیبی از اجرای طرح ملی توسعه گردو و صنایع جانبی آن در کشور با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: به دنبال تبدیل چهارمحال و بختیاری به پایلوت این طرح هستیم.

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز در این جلسه با بیان اینکه نزدیک 200 میلیارد تومان از سال گذشته برای استان ابلاغ شده است، گفت: این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به محبوبیت جهاد دانشگاهی استان در میان دستگاه‌های استان، افزود: حرکت خوبی در جهاد دانشگاهی استان آغاز شده است و وظیفه همه کمک به این مجموعه است.

سلیمانی اظهار کرد: با استفاده از منابع خصوصی و همکاری منابع طبیعی می‌توان برای کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و پسته کم آب پایلوت در استان صورت گیرد.

وی با اشاره به نیاز مبرم استان به بحث گردوکاری، اظهار کرد: گردوکاری در استان خوب است ولی بهره‌برداری مورد انتظار نیست و باید در این زمینه پژوهش صورت گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-2186-5: www.shahrekord.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین