پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی گفت: اولین کنسرسیوم صادراتی خوشه طیور در استان شکل رفته و با صرف صادرات کار می‌کند.

شعار سال: عباس جرجانی، روز (7 دی ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به لزوم ایجاد خوشه‌های صنعتی در استان خوشه طیور در فاز اجرایی بوده و در ابتدای امر در خصوص عرضه به کشور همسایه و استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین خوشه‌های فرش، خشکبار و حوله و جاجیم در حال مطالعه بوده و در صورت حاصل نتیجه، حلقه‌های مفقود توسط شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خوشه طیور نزدیک به سه سال از آغاز آن می‌گذرد و علت انتخاب آن اشتغال بالا و تکمیل بودن چرخه تولید در استان بوده است.

جرجانی با اشاره به اینکه این خوشه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی آغاز و به نتایج خوبی رسیده است، ادامه داد: اولین کنسرسیوم صادراتی خوشه طیور در استان شکل رفته و با صرف صادرات کار می‌کند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این خوشه کلاس آموزشی نیز برای مرغ‌داران برگزار شده تا بتوانیم نوع تولید را عوض کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: نوع تولید برای استان حائز اهمیت است چرا که برای صادارت باید مرغ تولید در کشورهای همسایه مورد پذیرش باشد.

جرجانی یادآور شد: برای اولین بار بازاریابی در کشور افغانستان در بحث طیور انجام و با توجه به بازاریابی و ارزیابی انجام شده، هرات بیشترین مصرف گوشت مرغ استان را دارد.

وی بیان کرد: در این راستا فروشگاه بزرگی با 150 متر در هرات ایجاد شد تا بتوانیم مرغ را به آنجا حمل و عرضه کنیم.

جرجانی با اشاره به اینکه اجرایی کردن خوشه‌ها با توجه به محدود بودن اعتبارت سخت است، افزود: خوشه خشکبار با محوریت عناب، زرشک و زعفران تعریف، امکان سنجی انجام و مطالعات اولیه به تایید ستاد مرکزی در تهران رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در آینده نزدیک عامل توسعه این خوشه مشخص و فعالیت اجرایی در چرجه اجرا قرار خواهد گرفت.

جرجانی یادآور شد: خوشه طیور تا سال آینده تحویل صنعت طیور استان قرار خواهد گرفت تا خودشان این خرچه را طی کنند.

وی خاطر نشان کرد: خوشه‌های فرش و پارچه و جاجیم نیز بعد از اتمام این دو خوشه عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 9510-2384-5: www.birjand.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین