پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
آمارهای رسمی حکایت از صادرات دو میلیارد دلاری خشکبار ایران به کشورهای مختلف از جمله آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و سوئد دارد.

شعارسال: مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین‌المللی آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار خشکبار از ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود. بر این اساس، تولیدات ایران روانه ۵۰ کشور دنیا می شود که از جمله آنها، آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، امارات متحده عربی، عربستان، کویت، کشورهای آسیایی چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و روسیه است.

همچنین شجری، مدیرکل توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: در کشور سالانه حدود دویست هزار تن پسته، صد و شصت هزار تن کشمش، صد و پنجاه هزار تن مغز گردو، یک میلیون و دویست هزار تن خرما، سی و پنج هزار تن انجیر، پنجاه هزار تن بادام درختی، سیصد و سی تن لوبیا، نود هزار تن عدس، سیصد هزار تن نخود و دویست و هفتاد تن زعفران تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته با هدف توسعه و افزایش تولید خشکبار کشور، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی، فرآوری و بسته بندی خشکبار، اشتغالزایی و توجه مسئولان به این صنعت برپا شده است.

این نمایشگاه فرصتی است تا علاوه بر شناسایی و معرفی توانمندی‌های این صنایع، زمینه‌های ایجاد و تبدیل و استمرار این نمایشگاه به کانون صنعت خشکبار منطقه، فراهم شود.

در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک همچنین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آجیل و خشکبار، شرکتها، کارخانه‌ها و کارگاههای بسته بندی خشکبار، واحدها و کارگاههای پوستگیری، شرکتهای پاستوریزه کردن خشکبار، واحدهای درجه‌بندی، خلال و پودر کردن خشکبار، شرکت‌ها، کارخانه ها و کارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشک، زرشک و عناب، زعفران، چای و قهوه، ادویه و چاشنی و واحدهای تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، شرکتهای چاپ و بسته‌بندی و شرکتهای دانش بنیان و همچنین شرکتهای بازرگانی حضور و مشارکت دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17دی1395، کدخبر: 3870045: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین