پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 630 هزار میلیارد تومان پول سرگردان در دست مردم، گفت: باید از این ثروت در خلق کار و سرمایه استفاده کنیم.

شعارسال : "حسین آذین" ظهر پنجشنبه در همایش کارآفرینی رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان در قبل و بعد از انقلاب در بسیاری از امور پیشتاز بوده، حضور 4 گردان خط شکن از یک شهرستان در جنگ تحمیلی چیز کمی نیست و اکنون هم در زمینه تشکیل انجمن کارآفرینی پیشتاز است.

وی افزود: توسعه فرهنگ کارآفرینی برای خلق ثروت ارزش زیادی دارد، اعتیاد، فقر و بیکاری در کشور رواج یافته و محور بسیاری از مشکلات شده که با توسعه این فرهنگ بسیاری از مشکلات برداشته می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس آمار یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارد و 800 هزار نفر نیز به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند که آمار واقعی بیش از 3 میلیون نفر است.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 3 میلیون و 500 هزار نفر میلیون بیکار در کشور وجود دارد که تا سال‌های آینده با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به 7 میلیون نفر بیکار خواهد رسید، خاطرنشان کرد: با توسعه دانشگاه‌ها در هر شهر و روستایی که انجام شده فرد مدرکی می‌گیرد و حاضر نیست سرکار معمولی برود، وزارت علوم باید رشته‌هایی ایجاد کند که کارآفرینی ایجاد کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت تصریح کرد: امروزه 630 هزار میلیارد تومان پول سرگردان در دست

مردم کشور وجود دارد که چهار برابر بودجه کشور است که باید با کمک بخش خصوصی، کارآفرینی و شغل ایجاد کنیم، هر فردی که ایده دارد اما سرمایه ندارد آن ایده را تبدیل به ثروت کنیم.

آذین بیکاری را بزرگترین معضل کشور دانست که سبب به هم خورردن توان و تعادل جامعه می شود و در ادامه گفت: بیکاری سبب بحران‌های متعددی در عرصه‌های اجتماعی اقتصادی می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین دست و پاگیر و مزاحمی که در عرصه کارآفرینی وجود دارد، بیان داشت: در انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی باید ایده‌ها ثبت و مسائل و موانع دیده شود.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در توسعه کشور موثر دانست و تصریح کرد: بودجه خوبی دولت و مجلس برای این امر گذاشته شده که ایده‌ها تبدیل به ثروت شود ضمن آنکه باید اذعان کرد که متاسفانه پژوهش های ما کاربردی نیست و در حال حاضر کمتر از یک درصد پژوهش‌ها کاربردی است، اگر کاربرد پژوهش‌ها در سال بیش از این باشد اتفاق بزرگی می‌افتد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در عین حال که پیگیر چند پروژه بزرگ هستیم اگر به سمت ایجاد پروژه‌های کوچک برویم بیشتر جواب می‌دهد چرا که هم سریعتر عملیاتی شده و هم خلق ارزش و ثروت می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان کرمان، تاریخ انتشار پنجشنبه 28 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-16114-5 : www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین