پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
فرماندار ریگان گفت: طوفان شدید شن به همراه ریزگردها بیش از 10میلیارد ریال به زیر ساختهای شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.

شعارسال : " امین باقری" با اعلام این خبر اظهار کرد: طوفان شدید شن که از دو شب گذشته در شهرستان ریگان آغاز شده بود به دلیل غلظت ریزگردها، بیش از 230 نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

وی تصریح کرد: این ریزگردها که شهرستان را به شهرستانی بحرانی تبدیل کرده، باعث خانه نشین شدن مردم شهرستان ریگان شد .

فرماندار ریگان با بیان اینکه طوفان شدید شن به همرا ریزگردها جاده ترانزیتی «ریگان چابهار» را مسدود کرده بود افزود: خوشبختانه با تلاش نیروهای راهداری و پلیس‌راه، از شامگاه چهارشنبه این محور بازگشایی شد .

باقری گفت: طوفان شدید شن به همراه ریزگردها همچنین باعث مدفون شدن نخلهای چندین ساله این شهرستان در شن شد.

وی از شن گرفتگی تعدادی از منازل در روستاهای شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شن‌های روان دیروز وارد منازل مردم شهرستان ریگان شدند و تعدادی از خانوارها را در منازل خود محبوس کرد که در همین راستا امداد رسانی در روستاهای شهرستان ریگان ادامه دارد.

فرماندار ریگان از امدادرسانی نیروهای هلال احمر در این روستاها خبر داد و بیان کرد: این طوفان باعث شن گرفتگی منازل، مزارع و باغات و همچنین ریزش مرکبات این شهرستان شد ضمن آنکه خسارت زیادی نیز به فضای سبز و جنگل کهور در این منطقه وارد کرده است.

وی خواستار راه‌اندازی دستگاه پایش ریزگردها در این شهرستانی که کانون بحران ریزگردها در استان می باشد، شد و خاطر نشان کرد: این هیجدهمین ریزگردی است که در شهرستان باعث ایجاد مشکلات تنفسی شده است و تاکنون بیش از 830 نفر را در این 18 دوره راهی مراکز درمانی کرده است.

شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق استان قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان کرمان، تاریخ انتشار پنجشنبه 28 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-6490-5: www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین