پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین مهلت ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را از ۳۰ اسفند ماه سال جاری تا ۶ فروردین ماه سال ۹۶ اعلام کرد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فرامرز مرادی در این باره افزود: براساس برنامه زمان بندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت نام از داوطلبان طبق تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون به مدت ۷ روز از ۳۰ اسفندماه سال جاری تا ۶ فروردین ماه سال ۹۶ در فرمانداری و بخشداری ها به عمل می آید.

وی ادامه داد: در این رابطه داوطلبان ثبت نام برای شوراهای اسلامی شهرها باید به فرمانداری شهرستان محل خود و داوطلبان ثبت نام جهت شوراهای اسلامی روستاها نیز به بخشداری های مربوط مراجعه کرده و نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین یادآور شد: براساس بند ۳ ماده ۲۷ شهرداران، مدیران مناطق شهرداری، موسسه ها و شرکت های وابسته و نیز دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت خود محروم بوده مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا و به هیچ وجه در آن پست ها شاغل نباشند.

وی اضافه کرد: در خصوص چگونگی شرایط ثبت نام سایر شاغلان در دستگاه های دولتی، مقام ها و مدیران سطح کشوری و استانی در بندهای ۱ و ۲ ذیل ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ماه سال ۷۵ با اصلاح و الحاق های بعدی به صورت مشروح توضیح داده شده است.

به گفته مرادی، افزود: ابهام قانونی در این رابطه وجود نداشته اما با وجود این، دفتر سیاسی انتخابات استانداری آماده پاسخگویی حضوری یا تلفنی با شماره ۳۳۶۸۲۸۷۷ به تمامی داوطلبان ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی در پایان افزود: طرحی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تغییر زمان ثبت نام به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروز در حال پیگیری است که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس و تائید شورای نگهبان، برنامه ثبت نام براساس آن توسط ستاد انتخابات کشور تنظیم و ابلاغ می شود.

با اندکلی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبر گزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 3864728، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین